logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Z punktu widzenia drogi mlecznej
30.10.2013
Tematy: Wydarzenia

Z punktu widzenia drogi mlecznej



W październiku, we współpracy z Fundacją Sztuki Arteria oraz Fundacją Vlepvent i Domem Kultury V9, Loesje stworzyła w Warszawie cztery nowe murale.

Na muralach znalazły się teksty Loesje wybrane podczas otwartych warsztatów kreatywnego pisania, które odbyły się 14 lipca w kawiarni Cafe Baobab na Saskiej Kępie: Umysł / otwarte 24h (na ścianie budynku przy ul. Międzynarodowej 56), Zrób komuś dzień dobry (na ścianie budynku przy ul. Walecznych 61), Z punktu widzenia drogi mlecznej / wszyscy jesteśmy ze wsi (na ścianie budynku przy ul. Lubelskiej 30/32, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Wschodniego), Pierwszy krok rzadko bywa do tyłu (na ścianie budynku przy ul. Grochowskiej 292).

Realizacje utrzymane są w minimalistycznej stylistyce, charakterystycznej dla plakatów Loesje. Podkreśla ona, że najważniejszą wartością plakatów Loesje jest tekst i jego przesłanie, a nie atrakcyjna kolorystycznie forma. Nowe murale powstały w ramach projektu Sztuka na ulicę, samochody do galerii, który nazwę zaczerpnął z jednego z plakatów Loesje.

Pierwszy mural w Warszawie Loesje stworzyła w grudniu 2011 roku na Pradze Północ. Tekst „Im dłużej czekasz na przyszłość tym będzie krótsza” pojawił się na ulicy Stalowej 38.

Loesje [czyt. Luszje], czyli po polsku Lusia, to imię młodej Holenderki, które od 30 lat gości na czarno-białych plakatach z inspirującymi hasłami. To także nazwa ruchu, sieci grup działających obecnie w różnych krajach na rzecz wolności słowa i wyrażania własnych opinii, a także aktywizmu społecznego i kreatywności. Idea powstała w listopadzie 1983 roku w grupie kilku przyjaciół w Arnhem (Holandia), którzy chcieli podjąć dyskusję o ówczesnej sytuacji politycznej i społecznej w Holandii w sposób inny niż w mediach – poprzez czarno-białe plakaty z krótkimi, zachęcającymi do refleksji hasłami, pragnęli uniknąć zjadliwego krytycyzmu. Obecnie Loesje to grupa ludzi działających w różnych krajach na całym świecie, organizujących warsztaty kreatywnego pisania, podczas których powstają kolejne serie plakatów w różnych językach. Działalność Loesje ma pobudzać do refleksji i twórczego myślenia oraz inspirować do działania w swoim najbliższym otoczeniu.

Więcej o Loesje i galeria plakatów na stronach www.Loesje.pl, www.Loesje.org.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek