logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Z gumką i z humorem
21.09.2011
Tematy: Kreacje / printy

Z gumką i z humorem



Niemiecka kampania „Mach’s Mit” („Przyłącz się” / „Rób to z„) rozpoczęła się w 1993 roku i z różnym natężeniem, oparta na różnych pomysłach kreatywnych, trwa do dzisiaj. Zawsze zachęca do korzystania z prezerwatyw, by uniknąć zakażenia wirusem HIV. Najwcześniejsze kreacje zostały zaprojektowane przez Marcela Kolvenbacha i Guido Meyera, dwóch studentów Politechniki Dusseldorwskiej na zlecenie Państwowego Centrum ds. Edukacji Zdrowotnej (BZga).

Proste rysunki bazują na fotografiach prezerwatyw w jaskrawych, tęczowych kolorach, a każdy opatrzony jest dowcipnym hasłem, często bazującym na grze słów. Plakatom towarzyszy również spinające całość hasło „Gib AIDS keine Chance” („Nie daj AIDS żadnej szansy„) oraz adres strony internetowej, na której zainteresowani mogą otrzymać informacje na temat AIDS i ochrony przed tą chorobą.

By osiągnąć zamierzony cel, twórcy kreacji zdecydowali się wyjść poza utarty schemat towarzyszący kampaniom informującym o AIDS. Zamiast straszyć skutkami zarażenia, kreacja opiera się na budowaniu pozytywnych skojarzeń z bezpiecznym seksem. Plakaty i pocztówki są kolorowe i wesołe, a do zabezpieczenia się nawiązują w inteligentny i jednocześnie przewrotny sposób. Zdecydowanie wpadają w oko i zapadają w pamięć, sprawiając że widok prezerwatywy staje się dla odbiorców czymś codziennym i naturalnym.

Kreacja spotkała się z bardzo pozytywnym społecznym odbiorem i od lat pozostaje w Niemczech największą i najbardziej rozpoznawalną kampanią społeczną związaną z ochroną zdrowia. Dzięki temu, że wiele firm reklamy zewnętrznej za darmo udostępniło BZgA swoje powierzchnie, plakaty dotarły na ulice wielu niemieckich miast. Regularnie organizowane są konkursy na ich nowe odsłony. Urokowi barwnych „gumek” poddał się nawet Niemiecki Komitet Olimpijski, który wyposażył niemieckich sportowców w stosowne zestawy z hasłem  „Gib AIDS keine Chance”.
M. Korona

——————————————————————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
„Mach’s Mit” to dowcipny projekt poruszający problematykę AIDS. Na kreację wizualną składają się liczne plakaty, których głównym przedstawieniem są fotograficzne prezerwatywy układające się w różne kształty. Zdjęcia miejscami połączone są z grubą, odręczną kreską, co dodaje projektowi humoru. Rysunki zazwyczaj ustawione są centralnie w osi kompozycji. Obraz otacza wyraziste, mocne liternictwo przesunięte blisko do krawędzi (w formatach poziomych nieco „rozsadza” to kompozycję)

Wyczyszczone tło, jednoelementowa litera, zwięzłe hasło oraz zabawa formą przekazuje odbiorcy jasny i zapamiętywalny komunikat.
Żaneta Strawiak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek