Organizacja charytatywna działająca na rzecz osób w kryzysie bezdomności, Soup Kitchen London, zainicjowała kampanię mającą na celu przekazanie darowizn w postaci gorących posiłków podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia. We współpracy z agencją Wonderhood Studios zorganizowano usługę Homeless Delivery, umożliwiającą obywatelom Wielkiej Brytanii proste zamówienie dania za pośrednictwem aplikacji Just Eat, z tą różnicą, że zamiast dostawy pod drzwi, przelew pełni funkcję darowizny na rzecz fundacji Soup Kitchen London.
Kampania Homeless Delivery stanowi kontynuację wielokrotnie nagradzanego projektu Homeless Christmas Dinners – poruszającej serii fotografii, przedstawiających dziesięć autentycznych posiłków spożywanych przez osoby bezdomne w okresie świąt Bożego Narodzenia. Dzięki tegorocznej kampanii odbiorcy mogli pójść o krok dalej: po prostu zamówić posiłek dla najuboższych za pośrednictwem aplikacji, podobnie jak pizzę w piątkowy wieczór. – Boże Narodzenie to czas, kiedy ciepły posiłek z bliskimi jest czymś oczywistym – mówią Jen Ashton i Oli Short, zespół kreatywny odpowiedzialny za kampanię Homeless Delivery. – Chcieliśmy stworzyć narzędzie, pozwalające umieścić The Soup Kitchen w cyfrowej przestrzeni dostaw. Za jego pomocą ludzie zamawiający w okresie świątecznym jedzenie do swoich domów, mogą dostarczyć ciepły posiłek tym, którzy nie mają tego luksusu. Bo nie mają ani domu, ani stałego adresu.
Premierę aplikacji promowały billboardy, przedstawiające opisy zamówionych potraw. Po bliższym przyjrzeniu okazywało się jednak, że na paragonach nie wyszczególniano potraw w stylu „zupa tajska Tom Kha z kurczakiem”, tylko „jedyny obiad świąteczny, o który nie trzeba było prosić” czy „pierwszy od lat ciepły obiad świąteczny”, co w przygnębiający sposób odzwierciedla rzeczywistość, z jaką spotykają się osoby bezdomne w okresie świąt Bożego Narodzenia.
Świąteczny posiłek dla osoby potrzebującej można zamówić TUTAJ.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
03.01.2025
Cicha noc
-
03.01.2025
Cień na całe życie
-
02.01.2025
40% żywności w polskich supermarketach jest pakowane w zbędny plastik
-
02.01.2025
Znikająca koszulka
-
31.12.2024
Fajerwerki