logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Cień na całe życie
03.01.2025
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania

Cień na całe życie



Szacuje się, że połowa dorosłych w Wielkiej Brytanii albo została dotknięta stratą dziecka albo zna osobę, która tego doświadczyła. Choć statystyki podkreślają powszechny charakter poronień, temat praktycznie nie funkcjonuje w powszechnej debacie, ewentualnie wspomina się o nim jako o „tych sprawach”, nie nazywając nawet rzeczy po imieniu.

Tommy’s, wiodąca brytyjska organizacja charytatywna wspierająca przyszłych rodziców, zainicjowała kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na temat poronień i utraty dzieci. Inicjatywa – zainspirowana licznymi rozmowami z osobami pogrążonymi w żałobie – przypomina o długoterminowych skutkach życia ze stratą. Na kampanię złożyły się film oraz grafiki prasowe i outdoorowe, w których wykorzystano cienie i odbicia w wodzie bawiących się dzieci. Za każdym razem utracone dziecko prezentowane jest osobno i w pewnym oddaleniu od reszty rodziny, co ilustruje wpływ jego straty na całe życie. Całość zaś przywołuje głębokie poczucie nieobecności i niezrealizowanego potencjału, z jakim żyją osieroceni rodzice.

Jak podkreśla dyrektor kreatywny agencji Special, David Day: – Nie zdawałam sobie sprawy, że utrata ciąży dotyka tak wielu z nas. W rzeczywistości jest to zjawisko tak powszechne, że właściwie zostało znormalizowane. A osoby dotknięte stratą mają wrażenie, że to jedna z tych rzeczy, które po prostu się zdarzają, więc z bólem muszą radzić sobie same.

Kampania miała premierę 22 grudnia 2024 roku, a zatem trzy dni przed Bożym Narodzeniem, co miało na celu jeszcze mocniejsze podkreślenie cichego dramatu rodziców, którzy nie mogą cieszyć się z nadejścia swojego potomka.

txt: Dorota Chrobak

Wielka Brytania integrated


Nazwa kampanii:
Projecting Life
Czas:
2024.12.22
Nadawca:
Tommy's
Media:
integrated
Wykonawca:
Special London, United Kingdom





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek