Dwie zabawne reklamy emitowała w czerwcu telewizja holenderska. Przemówiło przez nie do społeczeństwa Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Pracy zniechęcając konsumentów do zadłużania się. W ramach kampanii Blijf Positief powstała strona internetowa z informacjami na temat zarządzaniem niewielkim budżetem małego gospodarstwa domowego, na temat sposobów na wyjście z długów, a przede wszystkim na temat unikania pokus związanych z kupowaniem nowych, często zbędnych rzeczy, co skutkuje zaciąganiem kredytów konsumpcyjnych.
Kampania kierowana była głównie do osób o niskich dochodach, którym trudno jest się utrzymać i które jedne długi spłacają poprzez zaciąganie następnych, a jednocześnie dokonują zakupów na raty. W ramach kampanii po średnich i małych miejscowościach w specjalnym autobusie jeździli eksperci udzielający bezpłatnych indywidualnych porad w sprawach gospodarowania finansami. Ta rządowa inicjatywa miała misję "uzdrowienia finansowego" – jak napisano na stronie Ministerstwa.
Rząd holenderski, wobec faktu, że ponad 1/3 dorosłych Holendrów spłaca jakiś kredyt, zaostrzył kontrolę nad przyznawaniem kredytów, a jednocześnie wprowadził do szkół podstawowych i średnich moduły edukacyjne dotyczące odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi i oszczędzania.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu