logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wzrokowy podarunek
05.02.2009
Tematy: Kampanie, Indie, Pomoc społeczna

Wzrokowy podarunek



Według badań 2,5 miliona mieszkańców Indii cierpi na ślepotę rogówkową. 60% ociemniałych stanowią dzieci, a liczba chorych wciąż wzrasta. W większości przypadków jedyną nadzieją na odzyskanie wzroku jest przeszczep rogówki. Niestety, na ok. 150 tys. potrzebujących przypada rocznie 7,5 tys. ofiarowanych par oczu. Przyczyną tak niewielkiej liczby dawców jest brak powszechnej świadomości i podstawowych informacji dotyczących transplantacji.

Agencja reklamowa JWT Mumbai przeprowadziła na zlecenie Eye Bank Coordination & Research Centre akcję uświadamiającą ludziom potrzebę oddawania organów. Zaprojektowana przez nią czarno-biała ulotka insertowana była w jednym z tygodników. Pierwsza strona przedstawiała twarz zdrowego mężczyzny podpisaną hasłem „When one person donates his eyes…”. Po rozłożeniu ulotki okazywało się, że była ona stworzona z twarzy dwóch niewidomych na jedno oko, podobnych do siebie mężczyzn. Hasło z pierwszej strony zostało rozwinięte tak, że nabrało sensu: „When one person donates his eyes, two blind people can see.” (Kiedy jedna osoba ofiarowuje swoje oczy, sprawia, że dwie osoby mogą widzieć).

Tak prosta kreacja przyczyniła się do wzrostu świadomości i aktywizacji społeczeństwa – banki oczu z całych Indii zarejestrowały wzrost liczby chętnych, by stać się dawcami.
K. Szmigielska



Nazwa kampanii:
Donate
Czas:
2009.2.1 - 2009.2.15
Nadawca:
Eye Bank Coordination & Research Centre
Media:
Ulotki
Wykonawca:
JWT (Mumbai)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
When one person donates his eyes, two blind people can see





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek