logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wyścig z Parkinsonem
11.12.2009
Tematy: Kreacje / printy

Wyścig z Parkinsonem



Kiedy ktoś zaczyna mieć problemy z wykonywaniem tak prostych czynności, jak wstawanie z łóżka czy siadanie na krześle, zazwyczaj udaje się u lekarza. Często przyczyna takich kłopotów okazuje się wtedy choroba Parkinsona. Jednak pierwsze objawy tej choroby – wolniejsze wykonywanie codziennych prac, niezgrabne ruchy – pojawiają się dużo wcześniej, ale przez swoją błahość pozostają niezauważone.

Sieć placówek medycznych w indyjskiej Kalkucie, ARMI Hospitals, w 2008 roku prowadziła profilaktyczną kampanię, zrealizowaną przez Ogilvy & Mather, zachęcającą do ’wyprzedzenia’ choroby (ang. „Before the symptoms of Parkinson’s get out of hand, come to us – Zanim objawy Parkinsona wymkną się spod kontroli, przyjdź do nas), do kontrolowania swojego zdrowia regularnie tak, by w porę zdiagnozować chorobę, w jak najwcześniejszym jej stadium. Na reklamach jedna ręka wykonuje prace za cztery. Szczotkowanie zębów to konieczność wyciśnięcia pasty na szczoteczkę w drżącej ręce, nawlekanie nitki na igłę nie zawsze wychodzi zdrowym ludziom – a co dopiero, gdy doda się do tego zdążenie rąk i skurcze palców.

Objawy choroby Parkinsona mogą być różne: od sztywności mięśni i spowolnienia ruchów do pochylenia całej sylwetki do przodu, chodzenia małymi krokami czy zaburzeń mowy i równowagi. Osoby takie nie radzą sobie z wykonywaniem precyzyjnych czynności.

Indie są drugim pod względem liczby ludności państwem na świecie. Bieda jest tam zjawiskiem powszechnym. Nadal w niektórych rejonach ludzie nie mają dostępu do czystej wody. Ubóstwo i brak higieny idzie w parze z chorobami, a szpitale oddalone są od wiosek o setki kilometrów. Wiele osób nie tylko nie może się leczyć, ale także nie ma świadomości, że już należy to zrobić.
J. Mentel








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek