Wyrzuty jedzenia
Na tle spuszczanej w sedesie kromki chleba pojawia się informacja, że „1/3 wyprodukowanej żywności marnuje się”. Otwierające się drzwi pustej lodówki przy akompaniamencie bożonarodzeniowej melodii nasuwają skojarzenie ze świąteczną kartką pozytywką. To jeden z trzech spotów kampanii, która rozpoczęła się w połowie listopada 2005 roku i zachęcała wszystkich do przekazywania nadwyżki żywności do Banków Żywności dystrybuujących je do osób najbardziej potrzebujących.
Oprócz spotu świątecznego, przygotowano również reklamę dotyczącą samej działalności Banków Żywności, a także film zachęcający do przekazania 1% podatku na rzecz organizacji. Wykorzystano też reklamy prasowe i outdoorowe przygotowane w trzech wariantach. Przedstawiają one napoczęte kromki chleba na papierze pakowym z trzema różnymi hasłami: „Nie zmarnuj okazji żeby pomóc”, „Przestań sobie wyrzucać”, „Nic do wyrzucenia”.
Reklamy informują na temat miejsca i czasu dokonywanej zbiórki żywności. Niewątpliwym atutem kampanii było precyzyjne zakomunikowanie oczekiwań i wskazówek dotyczących możliwości działania.
M. Pietrzak
zobacz także
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze