logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wyrzucisz śmieci za drzwi, wrócą oknem – trwa proekologiczna kampania Galerii Rusz
05.05.2021
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka

Wyrzucisz śmieci za drzwi, wrócą oknem – trwa proekologiczna kampania Galerii Rusz



Na ulicach Torunia pojawił się kolejny cykl prac artystów z Galerii Rusz. Można je oglądać na bilbordach oraz citylightach, rozrzuconych po całym mieście. W ten sposób twórcy – Joanna Górska i Rafał Góralski – włączają się w Dzień bez Śmiecenia / World non-waste Day, który obchodzimy 11 maja.

Artyści za pośrednictwem swoich prac chcą zachęcić mieszkańców Torunia, by uważniej przyjrzeli się produkowanym przez siebie śmieciom i zaangażowali w ich segregowanie. Jednocześnie zwracają uwagę na fakt, że zmiany klimatyczne i środowisko naturalne, którego jesteśmy częścią, to nasz wspólny problem i wspólna troska. Czas pandemii uświadomił nam, że nie można wyizolować się z ekosystemu – opowiada o projekcie Joanna Górska. – Przyroda jest dla nas czymś niezbędnym do życia, pozwala nam regenerować siły fizyczne i zachować zdrowie psychiczne, wzmacnia naszą odporność, co jest fundamentalną kwestią w czasach pandemicznych. Mamy więc obowiązek dołożyć wszelkich starań, by ją chronić m.in. poprzez ograniczenie produkcji śmieci i ich segregowanie.

Postanowiliśmy włączyć się w Dzień bez Śmiecenia / World non-waste Day, ponieważ troska o środowisko, o to, jak ono wygląda, jest dla nas bardzo ważna – komentuje projekt Rafał Góralski. – Jako artyści jesteśmy wrażliwi na to, co dzieje się dookoła i bardzo intensywnie wszystko odbieramy. Ostatni rok pandemii wszystkim nam uświadomił, że przez to, że siedzimy w domach, generujemy jeszcze więcej śmieci niż normalnie. Z jednej strony środki ochrony medycznej, które zazwyczaj wyrzucamy po jednokrotnym użyciu. Kupujemy też dużo więcej przez internet, czyli produkujemy mnóstwo opakowań, zamawiamy jedzenie na wynos itd. i fala śmieci narasta. Niedługo się spod tych śmieci nie wydobędziemy.

Za pomocą swoich prac chcemy zwrócić uwagę odbiorców na cztery podstawowe elementy naszego codziennego życia, ikony codzienności, które ciągle nam towarzyszą: plastikową torbę, papier, jedzenie (resztki, które wyrzucamy) oraz plastikową butelkę – dodaje Joanna Górska. – I zwrócić uwagę na to, że źle wyrzucone śmieci zawsze do nas wracają.

Prace artystów z Galerii Rusz będą eksponowane do końca maja na dwóch bilbordach zlokalizowanych przy Szosie Chełmińskiej i Wałach gen. Sikorskiego oraz na czterech citylightach, umieszczonych w różnych punktach miasta. Projekt dofinansowano ze środków Miasta Toruń.

Galeria Rusz to autorski projekt duetu Joanna Górska (artystka) i Rafał Góralski (artysta i socjolog). Artyści specjalizują się przede wszystkim w tworzeniu sztuki publicznej – tworzą billboardy, plakaty, instalacje, murale, animacje i performansy. Projekt jest realizowany od 1999 roku w Toruniu i jest to najdłużej działający tego typu projekt na świecie, gdzie w stałej lokalizacji prezentowane są prace artystyczne. Więcej informacji o Galerii Rusz można znaleźć na stronie: http://www.galeriarusz.art.pl oraz na https://www.facebook.com/GaleriaRusz. Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

billboard Ekologia i środowisko kultura konsumpcjonizm street art Galeria Rusz konsumenci


Nazwa kampanii:
Wyrzucisz śmieci za drzwi, wrócą oknem
Czas:
2021.5.1 - 2021.5.31
Nadawca:
Galeria Rusz
Media:
billboard
Adresaci:
Galeria Rusz





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek