logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  09.10.2009

Wyciszanie decybeli



Od 5 do 10% użytkowników przenośnych odtwarzaczy muzycznych ryzykuje całkowitą utratą słuchu. Niezwykle popularny produkt firmy Apple, iPod, pozwala słuchać muzyki z głośnością przekraczającą 100 decybeli, podczas gdy bezpieczny dla ucha poziom to 85 decybeli. Ryzyko przedwczesnego uszkodzenia słuchu jest szczególnie wysokie wśród młodych ludzi, coraz częściej określanych mianem „pokolenia iPoda”.

To właśnie do reklam produktu firmy Stevena Jacobsa silnie nawiązują plakaty stworzone przez agencję DDB New Zealand, dla The National Foundation for the Deaf (NFD, Narodowa Fundacja na rzecz Przeciwdziałania Głuchocie). Seria trzech plakatów prezentuje czarne sylwetki tańczących młodych ludzi, na jaskrawym tle. Zarówno kolory tła (pomarańcza, róż, zieleń) jak i same postacie wywołują natychmiastowe skojarzenie z kampanią reklamową iPoda z roku 2004. Autorzy kreacji zdają się jednak bawić z odbiorcami w grę przypominającą dziecięcą łamigłówkę „znajdź szczegół różniący oba obrazki”. Na plakatach opatrzonych hasłem „Mp3 players do permanent damage to young ears” („Odtwarzacze Mp3 powodują trwałe uszkodzenia uszu młodych ludzi”), zamiast białego iPoda i słuchawek dostrzec można białe ucho.

To ono odbiera dźwięk o natężeniu często przekraczającym bezpieczną normę. Jednocześnie plakat odsyła na stronę NFD, gdzie dla internautów przygotowano aplikację do pobrania na komputer, sprawdzającą poziom głośności słuchawek.

Choć przygotowana kreacja wskazuje konkretną przyczynę uszkodzenia słuchu, i trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to iPod, to nie jest ona antyreklamą samego odtwarzacza. Jednocześnie analogia do iPoda wydaje się uzasadniona, z uwagi na ogromny udział Apple w rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

Plakaty przygotowano w ramach Deaf Awareness Week (Tygodnia Świadomości Zagrożenia Utraty Słuchu), odbywającego się rokrocznie w Nowej Zelandii, w ostatnim tygodniu września (tegoroczny DAW trwał od 21 do 27 września).
K.Kukuła


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek