logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wyciszanie decybeli
09.10.2009
Tematy: Kreacje / printy

Wyciszanie decybeli



Od 5 do 10% użytkowników przenośnych odtwarzaczy muzycznych ryzykuje całkowitą utratą słuchu. Niezwykle popularny produkt firmy Apple, iPod, pozwala słuchać muzyki z głośnością przekraczającą 100 decybeli, podczas gdy bezpieczny dla ucha poziom to 85 decybeli. Ryzyko przedwczesnego uszkodzenia słuchu jest szczególnie wysokie wśród młodych ludzi, coraz częściej określanych mianem „pokolenia iPoda”.

To właśnie do reklam produktu firmy Stevena Jacobsa silnie nawiązują plakaty stworzone przez agencję DDB New Zealand, dla The National Foundation for the Deaf (NFD, Narodowa Fundacja na rzecz Przeciwdziałania Głuchocie). Seria trzech plakatów prezentuje czarne sylwetki tańczących młodych ludzi, na jaskrawym tle. Zarówno kolory tła (pomarańcza, róż, zieleń) jak i same postacie wywołują natychmiastowe skojarzenie z kampanią reklamową iPoda z roku 2004. Autorzy kreacji zdają się jednak bawić z odbiorcami w grę przypominającą dziecięcą łamigłówkę „znajdź szczegół różniący oba obrazki”. Na plakatach opatrzonych hasłem „Mp3 players do permanent damage to young ears” („Odtwarzacze Mp3 powodują trwałe uszkodzenia uszu młodych ludzi”), zamiast białego iPoda i słuchawek dostrzec można białe ucho.

To ono odbiera dźwięk o natężeniu często przekraczającym bezpieczną normę. Jednocześnie plakat odsyła na stronę NFD, gdzie dla internautów przygotowano aplikację do pobrania na komputer, sprawdzającą poziom głośności słuchawek.

Choć przygotowana kreacja wskazuje konkretną przyczynę uszkodzenia słuchu, i trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to iPod, to nie jest ona antyreklamą samego odtwarzacza. Jednocześnie analogia do iPoda wydaje się uzasadniona, z uwagi na ogromny udział Apple w rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

Plakaty przygotowano w ramach Deaf Awareness Week (Tygodnia Świadomości Zagrożenia Utraty Słuchu), odbywającego się rokrocznie w Nowej Zelandii, w ostatnim tygodniu września (tegoroczny DAW trwał od 21 do 27 września).
K.Kukuła








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek