logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Wychowanie przez poniżanie? Przemoc
03.01.2018
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą

Wychowanie przez poniżanie? Przemoc



Czy skłonność do przemocy można odziedziczyć? Jak wygląda przemoc, której nie widać? „Poniżanie to nie wychowanie” – alarmuje Stowarzyszenie OPTA. W pierwszej odsłonie kampanii kierowanej do młodzieży pod hasłem „Przemoc zaraża”, organizatorzy uświadamiają, że „przemoc to nie tylko bicie!”

W ramach społecznej inicjatywy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Stowarzyszenie OPTA alarmuje, iż przemoc psychiczna może dotknąć każdego, niezależnie od płci, statusu materialnego, miejsca zamieszkania czy wykształcenia. Szantażowanie, poniżanie, bezustanne drwiny czy krytyka to nieliczne z przejawów przemocy, która dotyka coraz szersze grono dzieci i młodzieży. Stowarzyszenie OPTA zachęca do przeciwdziałania przemocy!

Kampania kierowana do warszawskiej młodzieży w wieku 16-26 lat, ma na celu uczulić adresatów na zjawisko przemocy w rodzinie, zwiększyć  świadomość i wiedzę odbiorców oraz edukować o jej psychologicznych skutkach.

Akcja promocyjną przeprowadzono za pomocą mediów społecznościowych – Facebook , Instagram. W ramach zaplanowane cztery spoty pokazujące przejawy przemocy psychicznej, współfinansowane przez przez m.st. Warszawa. Filmy zwracają uwagę na niebezpieczeństwo „dziedziczenia przemocy”. Jak podkreślają twórcy kampanii: „Przeżycia, których doświadczaliśmy, postawy i zachowania, które obserwowaliśmy na co dzień w dzieciństwie znajdują wyraz w dorosłym życiu”.

Dążeniem Stowarzyszenia OPTA jest podniesienie poziomu świadomości młodych ludzi na temat charakterystycznych przejawów przemocy psychicznej. „W kampanii szczególny nacisk kładziemy na problem zjawiska tzw. „dziedziczenia przemocy” czyli powielania krzywdzących zachowań z dzieciństwa w dorosłym życiu”.

Zamierzeniem autorów inicjatywy jest nabycie przez adresatów umiejętności wczesnego identyfikowania przemocy domowej, skutecznego przeciwdziałania i szukania adekwatnej pomocy. Na oficjalnej stronie stowarzyszenia znajdują się rekomendowane ośrodki pomocy psychologicznej oraz materiały edukacyjne.

 

przemoc rodzina poniżanie Stowarzyszenie Opta


Nazwa kampanii:
Przemoc zaraża
Nadawca:
Stowarzyszenie Opta
Adresaci:
młodzież





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek