Wybuchowe niedopałki
Jeden niepozorny papieros może spowodować zapalenie się człowieka lub eksplozję samochodu – to bardzo dosłowny przekaz autorów reklam kampanii antynikotynowej emitowanej w lutym w USA.
Problem palenia papierosów pojawia się często w kampaniach społecznych, jednak według Foundation for a Smokefree America dotychczasowe możliwości form przekazu – pouczających lub awersyjnych – wyczerpały się. Dwa spoty autorstwa agencji Client Direct posłużyły się innym rodzajem argumentacji przekonując w sposób bardzo jaskrawy, że palacze nie tylko niszczą swoje zdrowie, ale też narażają na niebezpieczeństwo utraty życia, lub przynajmniej zdrowia, osoby postronne. Niespodziewany zapłon i wybuch przejeżdżającego samochodu oraz podpalenie przypadkowego przechodnia są rezultatami bezmyślnego rzucenia niedopałka papierosa. Hasło przewodnie nawołuje o rozwagę i niepalenie ("Be considerate. Don’t smoke").
W Stanach Zjednoczonych rocznie z powodu palenia papierosów umiera więcej osób, niż w wyniku wypadków samochodowych, AIDS, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków, zabójstw i samobójstw łącznie.
Szacuje się, że w Polsce co trzecia osoba dorosła jest uzależniona od tytoniu. Palenie papierosów szkodzi równie mocno osobom postronnym. Dzieląc mieszkanie z palaczem jest się o 20-30% bardziej narażonym na zachorowania na raka, zaś pracując z nim w jednym miejscu – o 16-19%.
M.Sławiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy