Wybuch na boisku
Drobne monety rzucone na ziemię spowodowały wybuch miny lądowej.
Grupa małych chłopców beztrosko rozgrywa mecz piłki nożnej. Boisko, na którym grają przypomina raczej ubity na wysuszonej ziemi plac, a prowizoryczne bramki wykonane są patyków i taśmy. Piłka wyrzucona poza obszar gry niespodziewanie kończy beztroską zabawę i wzbudza trwogę wśród dzieci.
Dalszy przebieg zdarzeń jest nawet bardziej zaskakujący; jeden z bohaterów spotu wyciąga z kieszeni kilka drobnych monet i wyrzuca je w powietrze, gdy te upadają na ziemię nieopodal piłki, nagle rozlega się głośny wybuch. Tu, pojawia się główne hasło kampanii stworzonej przez portugalską agencję Moon Lisboa: „In landmine clearance every little penny counts” ("Przy wykrywaniu min lądowych liczy się każdy grosz"). Kampania zachęca do składania dotacji na rzecz nadawcy akcji, organizacji HALO Trust, która od ponad 20 zajmuje się wykrywaniem i rozbrajaniem min lądowych na terenach, na których w przeszłości miały miejsce konflikty zbrojne.
HALO Trust to jedna z najaktywniejszych w tej dziedzinie organizacji humanitarnych. Jej działania obejmują takie kraje jak Afganistan, Sri Lanka, Kambodża, Laos, Mozambik, Angola, Kolumbia, Kosowo czy Gruzja, a sama organizacja wspierana jest między innymi przez Angelinę Jolie czy brytyjskiego księcia Harry`ego.
Pomimo tego, że wykrywanie i rozbrajanie min to kosztowne zajęcie, HALO w swoich działaniach stara się podkreślać, że liczy się każdy grosz, który w wielu przypadkach może pozwolić na uratowanie ludzkiego życia, dlatego też jednym z głównych założeń organizacji jest minimalizowanie kosztów administracyjnych oraz efektywne zarządzanie datkami, w taki sposób, by trafiały one do najbardziej potrzebujących.
Dotacje można składać poprzez stronę internetową: www.halotrust.org.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?