logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  17.02.2016

Wybrakowane zdjęcia



Mówi się, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach – kampania „Lost Family Portraits” („Portrety straconych rodzin”) jest tego totalnym zaprzeczeniem i uświadamia odbiorców jak ważną rolę odgrywa rodzina, szczególnie w momencie, kiedy jej zabraknie.

W odpowiedzi na konflikt mający miejsce w Syrii, Catholic Aid Agency for England and Wales (CAFOD) wraz z agencją M&C Saatchi stworzyły wzruszającą kampanię dotyczącą tego, jakie negatywne skutki działań wojennych dotykają rodzin syryjskich uchodźców. W tym celu CAFOD z pomocą fotografa Dario Mitidieri (który otrzymał tytuł fotografa roku) postawili na skromną sesję zdjęciową zorganizowaną w obozie uchodźców w Bekaa Valley w Libanie. Sesja zdjęciowa mimo swej skromności przekazuje bardzo silne i złożone emocje odbiorcy, również za sprawą dołączonych do zdjęć komentarzy. Zdjęcia zrobione na czarnym tle przedstawiają rodziny syryjskie – osoby, które znalazły się w obozie dla uchodźców oraz puste krzesła, które symbolizują ich bliskich, którym nie udało się tu dotrzeć i prawdopodobnie zginęli.

Wszystkie zdjęcia rodzin i ich historie znajdują się na stronie internetowej CAFOD (cafod.org.uk), gdzie można wpłacić datek w celu pomocy uchodźcom. Kampania ma uświadamiać odbiorców o tym, jak ważna jest pomoc uchodźcom, którzy często oprócz domów stracili również swoich bliskich, a obecnie znajdują się w obozie, w którym nierzadko brakuje podstawowych środków do życia.

CAFOD na swojej stronie skomentowała portrety rodzin: „The portraits take the warmth and happiness we expect to see in a studio photograph and place them against the stark reality of life in a refugee camp. This aims to bring home to us the acute feelings of disruption, sadness and loss that countless people who have fled from war face every day” („Portrety zabierają ciepło i radość, której oczekujemy w studio fotograficznym i konfrontują je z brutalną rzeczywistością obozu dla uchodźców. Ma to na celu przywołanie w nas dotkliwych uczuć wzburzenia, smutku i straty, z jaką mierzy się każdego dnia niezliczona ilość ludzi, którzy musieli uciec przed wojną”).

Catholic Aid Agency for England and Wales jest jedną z licznych agencji katolickich działających z ramienia Caritas International, walczących w wielu krajach z nierównościami społecznymi i biedą, w celu poprawy standardów życia poszkodowanych.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek