logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wybrakowane zdjęcia
17.02.2016
Tematy: Kreacje / printy

Wybrakowane zdjęcia



Mówi się, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach – kampania „Lost Family Portraits” („Portrety straconych rodzin”) jest tego totalnym zaprzeczeniem i uświadamia odbiorców jak ważną rolę odgrywa rodzina, szczególnie w momencie, kiedy jej zabraknie.

W odpowiedzi na konflikt mający miejsce w Syrii, Catholic Aid Agency for England and Wales (CAFOD) wraz z agencją M&C Saatchi stworzyły wzruszającą kampanię dotyczącą tego, jakie negatywne skutki działań wojennych dotykają rodzin syryjskich uchodźców. W tym celu CAFOD z pomocą fotografa Dario Mitidieri (który otrzymał tytuł fotografa roku) postawili na skromną sesję zdjęciową zorganizowaną w obozie uchodźców w Bekaa Valley w Libanie. Sesja zdjęciowa mimo swej skromności przekazuje bardzo silne i złożone emocje odbiorcy, również za sprawą dołączonych do zdjęć komentarzy. Zdjęcia zrobione na czarnym tle przedstawiają rodziny syryjskie – osoby, które znalazły się w obozie dla uchodźców oraz puste krzesła, które symbolizują ich bliskich, którym nie udało się tu dotrzeć i prawdopodobnie zginęli.

Wszystkie zdjęcia rodzin i ich historie znajdują się na stronie internetowej CAFOD (cafod.org.uk), gdzie można wpłacić datek w celu pomocy uchodźcom. Kampania ma uświadamiać odbiorców o tym, jak ważna jest pomoc uchodźcom, którzy często oprócz domów stracili również swoich bliskich, a obecnie znajdują się w obozie, w którym nierzadko brakuje podstawowych środków do życia.

CAFOD na swojej stronie skomentowała portrety rodzin: „The portraits take the warmth and happiness we expect to see in a studio photograph and place them against the stark reality of life in a refugee camp. This aims to bring home to us the acute feelings of disruption, sadness and loss that countless people who have fled from war face every day” („Portrety zabierają ciepło i radość, której oczekujemy w studio fotograficznym i konfrontują je z brutalną rzeczywistością obozu dla uchodźców. Ma to na celu przywołanie w nas dotkliwych uczuć wzburzenia, smutku i straty, z jaką mierzy się każdego dnia niezliczona ilość ludzi, którzy musieli uciec przed wojną”).

Catholic Aid Agency for England and Wales jest jedną z licznych agencji katolickich działających z ramienia Caritas International, walczących w wielu krajach z nierównościami społecznymi i biedą, w celu poprawy standardów życia poszkodowanych.

Aleksandra Rychlicka








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek