Wybory nie przekreślają planów na weekend
Jak pogodzić grilla z krzyżykiem na kartce wyborczej? Pyta i odpowiada kampania "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" koalicji "Masz głos, masz wybór", która ma zachęcić do udziału w nadchodzących wyborach prezydenckich.
Celem kampanii jest przekonanie wyborców, że udział w głosowaniu nie jest skomplikowany, czasochłonny i nie przeszkodzi w realizacji planów weekendowych. Choć frekwencja w ostatnich wyborach prezydenckich była, jak na warunki polskie, wysoka (w 2005 r. wyniosła 50 proc.), jest ona wciąż niższa niż w wielu krajach europejskich. Przykładem może być Francja, gdzie w ostatnich wyborach prezydenckich wzięło udział 84 proc. obywateli.
Rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to również osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów. – Chcemy pokazać, że postawienie krzyżyka wyborczego nie krzyżuje planów. Jest wiele możliwości oddania swojego głosu. W tych wyborach dużo łatwiej będzie wziąć udział także osobom niepełnosprawnym i powyżej 75 roku życia przez wprowadzenie możliwości głosowania przez pełnomocnika – mówi Joanna Załuska, koordynator kampanii z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego.
Kampania „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” prowadzona będzie w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), a także lokalnie (prawybory w szkołach i na wyższych uczelniach). Na stronie internetowej www.gdziekolwiek-bedziesz.pl można znaleźć przydatne materiały (w tym "Poradnik wyborcy" i kalendarz wyborczy).
"Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" jest kolejną, ogólnopolską kampanią koalicji "Masz głos, masz wybór". Koalicja zrealizowała także akcje "Zmień kraj, idź na wybory" w 2007 roku przed wyborami parlamentarnymi oraz "Pępek Europy" w 2009 roku przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.
W skład koalicji wchodzą agencje: PZL, Profile, On Board Public Relations, Partner of Promotion, Dom Mediowy Mediaedge: CIA oraz Value Media. Do kampanii włączyli się uczestnicy akcji "Masz głos, masz wybór", prowadzonej przez Fundację im. Stefana Batorego i Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie