logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  27.05.2009

Wyborcza latarnia



Skuteczny sposób na niezdecydowanych wyborców. Dzięki Latarnikowi wyborczemu można sprawdzić swoje poglądy względem programów wyborczych partii politycznych.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się już 7 czerwca. Jak pokazują badania, większość Polaków nie zamierza wziąć w nich udziału – zainteresowanie głosowaniem deklaruje tylko 13% , to najmniej w całej Unii Europejskiej. Polacy niewiele wiedzą o nadchodzących wyborach, nie znają kandydatów ze swojego okręgu i nie widzą związku między swoim życiem i decyzjami, jakie zapadają w Parlamencie Europejskim. Poza tym w Polsce praktycznie brak jest merytorycznej dyskusji o sprawach europejskich.

Latarnik wyborczy – www.latarnikwyborczy.pl – to specjalnie opracowane interaktywne narzędzie internetowe, które pozwala wyborcy sprecyzować swoje poglądy polityczne i społeczne, a następnie porównać je z programami poszczególnych komitetów wyborczych startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2009.

Wszystkim sztabom wyborczym autorzy projektu zadali 20 pytań. Dotyczyły one sytuacji i roli Polski w Unii Europejskiej, przyszłości i reform, jakie czekają Unię, najważniejszych problemów współczesnej Europy. Zapytano polityków o ich opinie dotyczące praw gejów i lesbijek, zniesienia dopłat bezpośrednich do rolnictwa czy wspólnej armii UE. To ważne tematy dla Europy – dla Polski nie zawsze.
Teraz wyborcy mogą sprawdzić, który program wyborczy jest najbardziej zgodny z ich poglądami.

„Latarnik wyborczy” to projekt edukacyjny, który ułatwia obywatelom (szczególnie osobom o niesprecyzowanych poglądach politycznych) podjęcie decyzji, na którą partię oddać swój głos. Jego ściśle merytoryczny charakter powinien podnieść poziom dyskusji publicznej związanej z wyborami, uwzględniając tematy niekiedy trudne i kontrowersyjne.

Projekt Latarnik wyborczy jest elementem społecznej kampanii profrekwencyjnej 7czerwca.org.pl, częścią europejskiej sieci ”Vote Match Europe” i prowadzony jest we współpracy z „Gazetą Wyborczą” oraz magazynem europejskim „Cafe Babel”.

Projekt Latarnik Wyborczy nie promuje żadnej partii, koalicji wyborczej czy poglądów politycznych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek