logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kraje, Kanada, Problemy społeczne, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  07.12.2017

Wulgarne powitanie



Narodzin dziecka to powód do uroczystego świętowania. Ludzie na całym świecie składają gratulacje świeżo upieczonym rodzicom, niemowlę zaś obdarzają serią „ochów” i „achów”. W Japonii w pierwszy wieczór po porodzie szczęśliwi rodzice jedzą wykwitną kolację, w Rosji, po mamę z dzieckiem przyjeżdża ekskluzywne i mocno zdobione auto. Słowa gratulacji zdają się być dla wszystkich „naturalne”; żadne z rodziców nie spodziewa się przyjacielskiego „sorry”.

„Cokolwiek tylko nie „sorry” tak brzmi przekaz kanadyjskiej kampanii realizowanej przez agencję FCB Canada. Jej głównym celem jest szerzenie świadomości społecznej oraz edukacja w zakresie właściwych sposobów reagowania na osoby z Zespołem Downa.Głównym celem realizatorów kampanii jest podkreślenie, iż każde dziecko zasługuje na uroczyste, radosne przywitanie, a najgorsze co można przekazać rodzicom to „przepraszające słowa żalu”.

Pod wymownym tytułem The „S” Word przygotowano internetowe testymoniale.  Spoty przedstawiają szczere komentarze dzieci z Zespołem Downa.

Dosadnie wyrażone „niepoprawne gratulacje” to alternatywne dla przywitania „sorry” .

Odpowiedni środek wyrazu, jakim są testymoniale, a zwłaszcza ich autentyczny przekaz stanowią duży walor kampanii. Zaproszeni do dialogu internauci, mogą odczuć i zrozumieć z jak wielkim cierpieniem stykają się osoby z Zespołem Downa. Stygmatyzujące komentarze „zdrowych” ludzi z otoczenia odczuwane są przez dzieci  jako seria poniżających wulgaryzmów.

Według kanadyjskich statystyk ponad 9,300 dzieci z Zespołem Downa urodziła się w Północnej Ameryce w 2017. Każde z nich zasłużyło na uroczyste przywitanie.

Dlatego kolejnym elementem kampanii jest edukacyjna platforma https://anythingbutsorry.com/  zachęcająca społeczeństwo do przesyłania dzieciom pozytywnych powitań – wiadomości w elektronicznej formie.

Dzięki internetowej stronie użytkownicy mogą wyrażać swoje prawdziwe emocje, poczucie humoru, osobowość. Dają się poznać jako pełnowartościowi i warci szacunku ludzie. Platforma przyczynia się do burzenia stereotypów na temat osób z Zespołem Downa.

zespół Downa   |  edukacja   |  narodziny   | 


Nazwa kampanii:
Anythingbutsorry
Tematy:
Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Canadian Down Syndrome Society (CDSS)
Wykonawca:
Agencja FCB Toronto
Hasło kampani:
Anything but sorry - the "S" word





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek