logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wulgarne powitanie
07.12.2017
Tematy: Kampanie, Kraje, Kanada, Problemy społeczne, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja

Wulgarne powitanie



Narodzin dziecka to powód do uroczystego świętowania. Ludzie na całym świecie składają gratulacje świeżo upieczonym rodzicom, niemowlę zaś obdarzają serią „ochów” i „achów”. W Japonii w pierwszy wieczór po porodzie szczęśliwi rodzice jedzą wykwitną kolację, w Rosji, po mamę z dzieckiem przyjeżdża ekskluzywne i mocno zdobione auto. Słowa gratulacji zdają się być dla wszystkich „naturalne”; żadne z rodziców nie spodziewa się przyjacielskiego „sorry”.

„Cokolwiek tylko nie „sorry” tak brzmi przekaz kanadyjskiej kampanii realizowanej przez agencję FCB Canada. Jej głównym celem jest szerzenie świadomości społecznej oraz edukacja w zakresie właściwych sposobów reagowania na osoby z Zespołem Downa.Głównym celem realizatorów kampanii jest podkreślenie, iż każde dziecko zasługuje na uroczyste, radosne przywitanie, a najgorsze co można przekazać rodzicom to „przepraszające słowa żalu”.

Pod wymownym tytułem The „S” Word przygotowano internetowe testymoniale.  Spoty przedstawiają szczere komentarze dzieci z Zespołem Downa.

Dosadnie wyrażone „niepoprawne gratulacje” to alternatywne dla przywitania „sorry” .

Odpowiedni środek wyrazu, jakim są testymoniale, a zwłaszcza ich autentyczny przekaz stanowią duży walor kampanii. Zaproszeni do dialogu internauci, mogą odczuć i zrozumieć z jak wielkim cierpieniem stykają się osoby z Zespołem Downa. Stygmatyzujące komentarze „zdrowych” ludzi z otoczenia odczuwane są przez dzieci  jako seria poniżających wulgaryzmów.

Według kanadyjskich statystyk ponad 9,300 dzieci z Zespołem Downa urodziła się w Północnej Ameryce w 2017. Każde z nich zasłużyło na uroczyste przywitanie.

Dlatego kolejnym elementem kampanii jest edukacyjna platforma https://anythingbutsorry.com/  zachęcająca społeczeństwo do przesyłania dzieciom pozytywnych powitań – wiadomości w elektronicznej formie.

Dzięki internetowej stronie użytkownicy mogą wyrażać swoje prawdziwe emocje, poczucie humoru, osobowość. Dają się poznać jako pełnowartościowi i warci szacunku ludzie. Platforma przyczynia się do burzenia stereotypów na temat osób z Zespołem Downa.

zespół Downa edukacja narodziny


Nazwa kampanii:
Anythingbutsorry
Nadawca:
Canadian Down Syndrome Society (CDSS)
Wykonawca:
Agencja FCB Toronto
Hasło kampani:
Anything but sorry - the "S" word





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek