logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał
10.06.2021
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Republika Południowej Afryki, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO, Prawa zwierząt

Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał



Gdy ludzie decydują się na psa, na ogół najpierw wybierają rasę, a potem szukają konkretnego egzemplarza, najlepiej szczeniaka. Tymczasem w schroniskach i fundacjach tysiące piesków, które uratowano albo wyleczono, czeka, by ktoś je zaadoptował.

Jak zatem przekonać ludzi, by zamiast kupować psy, chętniej decydowali się na ich adopcje? Południowoafrykański oddział agencji Grey, na zlecenie SPCA, organizacji pomagającej zwierzętom w potrzebie, wykorzystał w tym celu zjawisko pareidolii. Polega ono na dopatrywaniu się znanych kształtów w przypadkowych obiektach. Klasycznym przykładem pareidolii jest kontemplowanie chmur, które dla obserwatorów przybierają kształty ludzi, zwierząt etc.

W przypadku kampanii pod znaczącym tytułem Dogs Everywhere (czyli Psy, wszędzie psy) twórcy wyszli z założenia, że jeśli czegoś naprawdę pragniemy, mamy tendencję, by wszędzie to zauważać. Nawet tam, gdzie tego czegoś naprawdę nie ma. W tym celu sięgnęli po zwyczajne, towarzyszące nam codziennie przedmioty, jak kwiatek, duży kamień czy wiadro z mopem i uformowali je tak, by kształtami przypominały wymarzone czworonogi. W myśl przesłania, że jeśli naprawdę chcemy mieć psa, cały kosmos zachęca nas do tego, by go adoptować (dosłownie: „the entire universe is literally telling you to adopt a dog”).

adopcja psy NGO Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci adopcje zwierząt print Republika Południowej Afryki pareidolia prawa zwierząt


Nazwa kampanii:
Dogs Everywhere – Daisy, Moppet, Rocky
Czas:
2021.5.11
Nadawca:
SPCA
Media:
print
Wykonawca:
Grey, South Africa
Hasło kampani:
Everything is telling you to adopt a dog.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek