Wszystko gra?
W Światowy Dzień Walki z Depresją (23 lutego 2023) wystartowała kampania społeczna „Wszystko gra?”, której celem jest zachęcenie Polek i Polaków do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną społeczeństwa. Jesteś instytucją kultury, osobą związaną ze sztuką? Dołącz do www.wszystkogra.com
Dane prezentowane przez ZUS, podczas październikowej konferencji Europejskie Forum Nowych Idei pokazują, że wzrost absencji wynikających ze złej kondycji psychicznej przyrasta w ostatnich trzech latach o 25% rocznie. By zapobiec tej, coraz groźniejszej tendencji, STUDIO teatrgaleria wraz z Fundacją Off School, Fundacją Można Zwariować i firmą szkoleniową Nowe Motywacje zapraszają twórców oraz instytucje kultury z całej Polski, do wzięcia udziału w kampanii społecznej „Wszystko gra?” i jej aktywnego wsparcia.
– Wybraliśmy to krótkie pytanie jako hasło naszej kampanii społecznej, ponieważ wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo, ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców – mówi Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna STUDIO, inicjatora kampanii społecznej „Wszystko gra?” – Chcemy zmienić stereotyp, mówiący o tym, że kultura jest rozrywką elitarną i aktywnością hobbystyczną. Zamierzamy pokazać, że powinna być traktowana jako istotny czynnik poprawy stanu zdrowia psychicznego. – Naszym zdaniem sztuka, oprócz walorów artystycznych, odgrywa też istotną rolę społeczną, kształtuje proaktywne postawy, wpływa na budowanie wrażliwości i rozładowuje napięcia – dodaje Grzegorz Święch z Fundacji Off School i firmy Nowe Motywacje, które są współorganizatorem kampanii. – Chcemy podnieść świadomość społeczną w tym zakresie.
Kampania „Wszystko gra?” ma charakter ogólnopolski. Jej inicjatorami są: STUDIO teatrgaleria, Fundacja Off School, Fundacja Można Zwariować i Nowe Motywacje. Za projekt wizualny kampanii odpowiada Krzysztof „KUKI” Iwański. Akcję wspierają: Dominika Biernat, Magdalena Cielecka, Cleo Ćwiek, Ania Cyklińska, Anna Dzieduszycka, Daniel Dobosz, Patrycja Durska, Joanna Flis, Bartosz Gelner, Marta Malikowska, Marcin Masecki, Marcin Pempuś, Joanna Podgórska, Bartosz Porczyk, Halina Rasiakówna, Sonia Roszczuk, Andrzej Silczuk, Paweł Smagała, Mateusz Smoliński i Marta Ziółek.
Do kampanii dołączyli: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Fundacja MALTA, Galeria ASP Katowice Rondo Sztuki, Galeria Labirynt w Lublinie, Komuna Warszawa, Muzeum Karykatury, Muzeum Warszawy, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Nowy Teatr, Teatr Dramatyczny m. st. Warszawa, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach, Teatr Współczesny w Szczecinie, TR Warszawa, Warszawskie Obserwatorium Kultury, Zamek Królewski w Warszawie.
Instytucje kultury, które chciałyby objąć patronatem kampanię, proszone są o wypełnienie krótkiego formularza: https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7. Z kolei twórcy, którzy chcieliby wesprzeć projekt, proszeni są o wypełnienie formularza: https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7.
Kolejnym krokiem w kampanii będzie włączanie instytucji biznesowych w aktywne wspieranie sztuki. Więcej informacji na temat kampanii społecznej znajduje się na stronie: www.wszystkogra.com oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #wszystkogra.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów