Wszystko, czego nie chcielibyście wiedzieć o seksie
Greenpeace i bezpłodność? Takie połączenie brzmi nieprawdopodobnie, a jednak miało miejsce i do tego w bardzo zabawnym stylu. W związku z przygotowanym przez organizację w 2006 roku raportem w mediach zainaugurowano kampanię mającą na celu uświadomienie wpływu chemikaliów na zdrowie seksualne. A problem jest poważny.
Opisane we wspomnianym raporcie badania pokazują, że spadek płodności o niemal 50%, jaki miał miejsce na przestrzeni ostatnich 50 lat, może być spowodowany przez chemikalia używane do produkcji przedmiotów codziennego użytku. Perfumy, dywany, sprzęt elektroniczny, a nawet odzież mogą zawierać niebezpieczne substancje.
Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwa i nakłonienie go do nacisków na europejskich polityków by ci oparli się presji lobby przemysłu chemicznego i zaostrzyli kontrole produkcji.
Spot reklamowy “Everything you didn’t want to know about sex” jest zabawnym pastiszem sceny z filmu Woody’ego Allena “Everything you always wanted to know about sex”. Klip został wyreżyserowany przez Kryštofa Michala i wyprodukowany przez Simply Sirena na zlecenie czeskiej agencji Thamesdown.
Klip przedstawia czekające w białym pomieszczeniu plemniki. Każdy z nich jest zraniony bądź niepełnosprawny. W pewnym momencie rozlega się sygnał wymarszu, ale zamiast ruszyć, plemniki padają. Narastająca zabawna atmosfera zostaje nagle zakończona informacją o szkodliwym wpływie toksycznych chemikaliów na spermę. Ciekawe podejście do tematu, które rozbawi każdego, a do tego mocne zakończenie, które zapada w pamięć- to recepta na efektywne zasygnalizowanie nieznanego problemu.
Greenpeace jest międzynarodową organizacją pozarządową, założoną w 1971 roku. Działa na rzecz ochrony szeroko rozumianego środowiska naturalnego.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
17.11.2023
Wizyta u psychologa to już nie wstyd. Zmienia się świadomość Polaków
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
06.11.2023
Nie chcesz tych butów