logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Wszyscy mamy AIDS
01.12.2005
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wszyscy mamy AIDS



Jeden ze znaczących problemów w walce z AIDS to społeczny stosunek do tej choroby i chorych – problem stygmatyzacji. WSZYSCY MAMY AIDS to słynna już kampania, która pokazuje solidarność z chorymi na AIDS. W kampanii wzięli udział znani artyści (m.in. Will Smith, Rosie O’Donnel, Elton John ze swoim partnerem, Richard Gere, Alicia Keys, Elizabeth Taylor, Sharon Stone, Ashley Judd, Tom Hanks, Whoopi Goldberg) i naukowcy, a także Nelson Mandela i arcybiskup Desmond Tutu. Pojawili się na plakatach (sfotografował ich Mark Seliger), a także zostawili ślad swoich stóp w cemencie, pokazywanym później jako instalacja, jako symbol stygmatyzacji osób chorych na AIDS.

Przesłanie kampanii jest proste – jeśli tylko jeden z nas ma AIDS to wszyscy go mamy. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za walkę z chorobą. Inicjatorzy namawiają odbiorców do bycia świadomymi problemu, do pomocy chorym, do ochrony siebie i bliskich i do wykonywania testów na HIV. Koncepcja plakatu pokazuje, że problem AIDS jest problemem wszystkich – niezależnie od koloru skóry, wieku, przekonań religijnych czy orientacji seksualnej.

Kampania wystartowała 1 grudnia 2005 w Światowy Dzień AIDS. Dotarła do milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych poprzez reklamy w kolorowych magazynach, w gazetach, w radio, w autobusach, na billbordach i w sklepach.

Plakat z naturalnej wielkości osobami, występującymi na nim, został upubliczniony w New York City’s Bryant Park wraz z cementowymi odciskami stóp bohaterów kampanii. Jak twierdzi Kenneth Cole – znany projektant mody, który wziął udział w kampanii – prawdopodobnie jest to największa kampania dotycząca HIV/AIDS na świecie i tym samym największa deklaracja solidarności z chorymi.

Dzięki kampanii do udało się zjednoczyć wiele amerykańskich organizacji zajmujących się tematyką HIV/AIDS. Czasem, podobnie jak w Polsce, trzeba wielkiej medialnej inicjatywy płynącej z potrzeby serca aby nauczyć rozmawiać organizacje, które powinien łączyć wspólny cel.

www.weallhaveaids.com








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek