logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  01.12.2005

Wszyscy mamy AIDS



Jeden ze znaczących problemów w walce z AIDS to społeczny stosunek do tej choroby i chorych – problem stygmatyzacji. WSZYSCY MAMY AIDS to słynna już kampania, która pokazuje solidarność z chorymi na AIDS. W kampanii wzięli udział znani artyści (m.in. Will Smith, Rosie O’Donnel, Elton John ze swoim partnerem, Richard Gere, Alicia Keys, Elizabeth Taylor, Sharon Stone, Ashley Judd, Tom Hanks, Whoopi Goldberg) i naukowcy, a także Nelson Mandela i arcybiskup Desmond Tutu. Pojawili się na plakatach (sfotografował ich Mark Seliger), a także zostawili ślad swoich stóp w cemencie, pokazywanym później jako instalacja, jako symbol stygmatyzacji osób chorych na AIDS.

Przesłanie kampanii jest proste – jeśli tylko jeden z nas ma AIDS to wszyscy go mamy. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za walkę z chorobą. Inicjatorzy namawiają odbiorców do bycia świadomymi problemu, do pomocy chorym, do ochrony siebie i bliskich i do wykonywania testów na HIV. Koncepcja plakatu pokazuje, że problem AIDS jest problemem wszystkich – niezależnie od koloru skóry, wieku, przekonań religijnych czy orientacji seksualnej.

Kampania wystartowała 1 grudnia 2005 w Światowy Dzień AIDS. Dotarła do milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych poprzez reklamy w kolorowych magazynach, w gazetach, w radio, w autobusach, na billbordach i w sklepach.

Plakat z naturalnej wielkości osobami, występującymi na nim, został upubliczniony w New York City’s Bryant Park wraz z cementowymi odciskami stóp bohaterów kampanii. Jak twierdzi Kenneth Cole – znany projektant mody, który wziął udział w kampanii – prawdopodobnie jest to największa kampania dotycząca HIV/AIDS na świecie i tym samym największa deklaracja solidarności z chorymi.

Dzięki kampanii do udało się zjednoczyć wiele amerykańskich organizacji zajmujących się tematyką HIV/AIDS. Czasem, podobnie jak w Polsce, trzeba wielkiej medialnej inicjatywy płynącej z potrzeby serca aby nauczyć rozmawiać organizacje, które powinien łączyć wspólny cel.

www.weallhaveaids.com


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.09.2023

    Kto to…


  • 22.09.2023

    Jemy coraz więcej warzyw i owoców


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek