Jeden ze znaczących problemów w walce z AIDS to społeczny stosunek do tej choroby i chorych – problem stygmatyzacji. WSZYSCY MAMY AIDS to słynna już kampania, która pokazuje solidarność z chorymi na AIDS. W kampanii wzięli udział znani artyści (m.in. Will Smith, Rosie O’Donnel, Elton John ze swoim partnerem, Richard Gere, Alicia Keys, Elizabeth Taylor, Sharon Stone, Ashley Judd, Tom Hanks, Whoopi Goldberg) i naukowcy, a także Nelson Mandela i arcybiskup Desmond Tutu. Pojawili się na plakatach (sfotografował ich Mark Seliger), a także zostawili ślad swoich stóp w cemencie, pokazywanym później jako instalacja, jako symbol stygmatyzacji osób chorych na AIDS.
Przesłanie kampanii jest proste – jeśli tylko jeden z nas ma AIDS to wszyscy go mamy. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za walkę z chorobą. Inicjatorzy namawiają odbiorców do bycia świadomymi problemu, do pomocy chorym, do ochrony siebie i bliskich i do wykonywania testów na HIV. Koncepcja plakatu pokazuje, że problem AIDS jest problemem wszystkich – niezależnie od koloru skóry, wieku, przekonań religijnych czy orientacji seksualnej.
Kampania wystartowała 1 grudnia 2005 w Światowy Dzień AIDS. Dotarła do milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych poprzez reklamy w kolorowych magazynach, w gazetach, w radio, w autobusach, na billbordach i w sklepach.
Plakat z naturalnej wielkości osobami, występującymi na nim, został upubliczniony w New York City’s Bryant Park wraz z cementowymi odciskami stóp bohaterów kampanii. Jak twierdzi Kenneth Cole – znany projektant mody, który wziął udział w kampanii – prawdopodobnie jest to największa kampania dotycząca HIV/AIDS na świecie i tym samym największa deklaracja solidarności z chorymi.
Dzięki kampanii do udało się zjednoczyć wiele amerykańskich organizacji zajmujących się tematyką HIV/AIDS. Czasem, podobnie jak w Polsce, trzeba wielkiej medialnej inicjatywy płynącej z potrzeby serca aby nauczyć rozmawiać organizacje, które powinien łączyć wspólny cel.
www.weallhaveaids.com
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
