W związku z narastającym konfliktem w Kosowie w kwietniu 1998 roku Caritas Polska przygotował kampanię, w której apelowano o pomoc finansową i rzeczową dla napływających z tego regionu do Polski uchodźców. Na plakatach, zaprojektowanych przez Michała Slezina i Sławomira Wolskiego z Corporate Profiles/DDB, znajdowały się zdjęcia osób potrzebujących pomocy oraz spalony klucz symbolizujący brak możliwości powrotu do domu, autorstwa Piotra Kowalczyka z dziennika "Rzeczpospolita". Na tle obrazów widniało hasło "Współczucie nie wystarczy” oraz numeru konta.
Organizatorom kampanii udało się zebrać około 9 mln zł – w większości ze zbiórki przykościelnej.
Caritas wysłał dwa transporty humanitarne – jeden do Macedonii, drugi do Albanii oraz zadeklarował chęć przyjęcia w swoich ośrodkach ponad 300 uchodźców z Kosowa. Na spotkaniu dyrektorów oddziałów diecezjalnych ustalono, że połowa zebranych funduszy przeznaczona zostanie na pomoc doraźną. Pozostałe środki finansowe posłużą na realizację programów długoterminowych – m.in. zabezpieczenia bytu uchodźców w razie przedłużania się konfliktu w Kosowie. Część pieniędzy przekazano na fundusz S.O.A. Caritas Internationalis.
Na potrzeby akcji firma Mercurius przeznaczyła 600 billboardów na kampanię informacyjną. Patronat nad akcją Caritasu objęły Radio Plus, Mercurius International, TVP Regionalna i "Rzeczpospolita".
M. Pietrzak, M. Izdebski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
18.09.2024
Cała prawda o planowaniu ciąży przez polskie pary
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
16.09.2024
Borówka — superowoc, który przepisałby Ci okulista
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie