W związku z narastającym konfliktem w Kosowie w kwietniu 1998 roku Caritas Polska przygotował kampanię, w której apelowano o pomoc finansową i rzeczową dla napływających z tego regionu do Polski uchodźców. Na plakatach, zaprojektowanych przez Michała Slezina i Sławomira Wolskiego z Corporate Profiles/DDB, znajdowały się zdjęcia osób potrzebujących pomocy oraz spalony klucz symbolizujący brak możliwości powrotu do domu, autorstwa Piotra Kowalczyka z dziennika "Rzeczpospolita". Na tle obrazów widniało hasło "Współczucie nie wystarczy” oraz numeru konta.
Organizatorom kampanii udało się zebrać około 9 mln zł – w większości ze zbiórki przykościelnej.
Caritas wysłał dwa transporty humanitarne – jeden do Macedonii, drugi do Albanii oraz zadeklarował chęć przyjęcia w swoich ośrodkach ponad 300 uchodźców z Kosowa. Na spotkaniu dyrektorów oddziałów diecezjalnych ustalono, że połowa zebranych funduszy przeznaczona zostanie na pomoc doraźną. Pozostałe środki finansowe posłużą na realizację programów długoterminowych – m.in. zabezpieczenia bytu uchodźców w razie przedłużania się konfliktu w Kosowie. Część pieniędzy przekazano na fundusz S.O.A. Caritas Internationalis.
Na potrzeby akcji firma Mercurius przeznaczyła 600 billboardów na kampanię informacyjną. Patronat nad akcją Caritasu objęły Radio Plus, Mercurius International, TVP Regionalna i "Rzeczpospolita".
M. Pietrzak, M. Izdebski
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci