W związku z narastającym konfliktem w Kosowie w kwietniu 1998 roku Caritas Polska przygotował kampanię, w której apelowano o pomoc finansową i rzeczową dla napływających z tego regionu do Polski uchodźców. Na plakatach, zaprojektowanych przez Michała Slezina i Sławomira Wolskiego z Corporate Profiles/DDB, znajdowały się zdjęcia osób potrzebujących pomocy oraz spalony klucz symbolizujący brak możliwości powrotu do domu, autorstwa Piotra Kowalczyka z dziennika "Rzeczpospolita". Na tle obrazów widniało hasło "Współczucie nie wystarczy” oraz numeru konta.
Organizatorom kampanii udało się zebrać około 9 mln zł – w większości ze zbiórki przykościelnej.
Caritas wysłał dwa transporty humanitarne – jeden do Macedonii, drugi do Albanii oraz zadeklarował chęć przyjęcia w swoich ośrodkach ponad 300 uchodźców z Kosowa. Na spotkaniu dyrektorów oddziałów diecezjalnych ustalono, że połowa zebranych funduszy przeznaczona zostanie na pomoc doraźną. Pozostałe środki finansowe posłużą na realizację programów długoterminowych – m.in. zabezpieczenia bytu uchodźców w razie przedłużania się konfliktu w Kosowie. Część pieniędzy przekazano na fundusz S.O.A. Caritas Internationalis.
Na potrzeby akcji firma Mercurius przeznaczyła 600 billboardów na kampanię informacyjną. Patronat nad akcją Caritasu objęły Radio Plus, Mercurius International, TVP Regionalna i "Rzeczpospolita".
M. Pietrzak, M. Izdebski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca