logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wspaniałe wczasy w górach odpadów
20.05.2011
Tematy: Kampanie, Francja, Ekologia i środowisko

Wspaniałe wczasy w górach odpadów

Your browser does not support the video tag.


Starannie zapakowane śmieci położono w lodówkach supermarketów, tuż obok kolorowych opakowań mrożonek. Zaskoczeni klienci z chętnie fotografowanych opakowań "Specjałów prosto z gór" dowiadywali się, że ich zawartość pochodzi z gór, z zimowych kurortów. Turyści zostawiają tam mnóstwo śmieci.

Każdego roku po zakończonym sezonie narciarskim na stokach pozostają góry odpadów. Niewidoczne, skryte pod białą powłoką, zauważalne stają się dopiero, gdy śnieg stopnieje. Wtedy okazuje się, że obok naturalnych pagórków rosną nowe góry – odpadów. W 2010 roku amatorzy białego szaleństwa pozostawili w Alpach ponad 65 ton śmieci.

Opracowana przez paryską agencję Publicis Coseil kampania powstała na zlecenie Mountain Riders. Głównym celem tej organizacji jest promowanie ekologicznej turystyki. Zaskakujący pomysł na kampanię miał przypominać Francuzom o skali zanieczyszczenia zimowych kurortów także i po zakończeniu sezonu narciarskiego. Miał również zachęcić do corocznej akcji zbierania odpadów ze stoków narciarskich.

Umieszczony na opakowaniach zamrożonych śmieci kod QR odsyłał do strony internetowej, za pośrednictwem której można było zarejestrować się jako wolontariusz na jeden z dni oczyszczania stoków. Tam internauci mogli też odnaleźć spot reklamowy promujący kampanię oraz zapoznać się z zasadami przyjaznego środowisku zimowego wypoczynku. Według danych organizacji w trakcie kampanii oglądalność strony wzrosła o ponad 73%.

Kampania „Frozen Trash” („Mrożone śmieci”) otrzymała nagrodę na Festiwalu w Cannes.
K. Stawińska



Nazwa kampanii:
Frozen Trash
Czas:
2011.5.15 - 2011.5.30
Nadawca:
Mountain Riders
Media:
Ambient
Wykonawca:
Publicis Conseil
Adresaci:
Turyści jeżdżący w góry





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek