Konkurs Kampania Społeczna Roku - nominacje w kategorii „Świat”
Wściekła kiełbaska stawia opór
Młody mężczyzna nabywa mięsną przekąskę w całodobowym fast foodzie i przymierza się do jej konsumpcji. Nagle podniesiona z tacki kiełbaska ożywa i zaczyna opowiadać dramatyczną historię swojego życia. Opowiada chłopakowi z czego jest zrobiona i jak była przechowywana, co ma go zniechęcić do jej zjedzenia. Mężczyzna nie traci jednak rezonu. Próbuje ugryźć kiełbaskę i wtedy przed oczami pojawiają mu się straszne obrazy z fabrycznych hodowli zwierząt. Przerażony czym prędzej wyjmuje mięso z ust. Spot wieńczy hasło: „If fast food can talk, you’d bloody well listen. Choose vegetarian” („Gdyby fast food umiał mówić, z pewnością byś go wysłuchał. Zostań wegetarianinem”). Kampanię stworzył, wspólnie z zespołem IamErika.tv, Louis van Zwol, którego zainspirowała książka „Eating Animals” Jonathan’a Safran Foer’a. Twórcy chcieli zwrócić uwagę na karygodny sposób traktowania zwierząt hodowlanych oraz problem nadmiernego spożycia mięsa. Na świecie ponad 60 miliardów zwierząt rocznie jest zabijanych w celu przeróbki na żywność. Zdecydowana większość z nich trafia do hodowli przemysłowych poważnie naruszających ich dobrostan. Twórcy Mad Sausage apelują o lepsze warunki dla hodowlanych zwierząt i bardziej odpowiedzialne jedzenie mięsa lub przejście na wegetarianizm.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania