Wrocław – piękne kobiety i wata cukrowa
Włoch pozuje obejmując uśmiechnięte kobiety, a mały Brytyjczyk sam robi sobie zdjęcia z kciukiem uniesionym do góry czy też watą cukrową w dłoni. Tłem do wszystkich fotografii są różne, charakterystyczne punkty Wrocławia.
Spoty reklamowe mają promować Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury, którą miasto (równolegle z hiszpańskim San Sebastian) będzie w 2016 roku. Bohater pierwszego spotu, Włoch Mateo, żali się przyjacielowi ze swoich rozterek sercowych. Ten doradza mu wyjazd do Wrocławia, by nabrał dystansu i "poszukał inspiracji w sztuce", Mateo jednak decyduje się na wycieczkę ze względu na piękne polskie kobiety. Rudowłosy chłopiec z Wielkiej Brytanii zaś ma zostać wysłany przez rodziców za granicę, by miał kontakt z kulturą – oni proponują Londyn lub Cambridge, syn zaś chce jechać do Wrocławia, co spotyka się z ich aprobatą.
Filmy promujące ESK zostały wyprodukowane wspólnie z Telewizją Polską i będą emitowane na jej kanałach. Zostały przygotowane w wersji z napisami i lektorem, łączny koszt produkcji i emisji wyniósł 80 tys. zł. Opublikowane w poniedziałek materiały zostały skrytykowane w internecie – spotowi z Włochem zarzucano seksizm, a obu brak podkreślenia oferty kulturalnej miasta.
Europejska Stolica Kultury w danym roku otrzymuje od Unii Europejskiej fundusze na rozwinięcie swojej oferty kulturalnej i organizuje wydarzenia, które mają przyciągnąć do niej zainteresowaną kulturą publiczność. W tym roku są to Umeå (Szwecja) oraz Ryga (Łotwa).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów