logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  11.11.2010

Wrak na tapecie



Mocno pokiereszowany samochód ruszył w podróż drogami Australii by wzbudzić w świadkach tej nietypowej wyprawy refleksję: co dzieje się z pasażerami podczas czołowego zderzenia samochodów jadących z prędkością 80 km/h? Testy zderzeniowe udowadniają, że nie pomoże im już ani poduszka powietrzna, ani pasy bezpieczeństwa. Skutki kolizji są zazwyczaj tragiczne. A wystarczyłoby jechać tylko trochę wolniej…

Ze statystyk wynika, że nawet nieznaczne zmniejszenie prędkości samochodu może sprawić, że liczba ofiar ewentualnego wypadku będzie mniejsza. Dlatego do minimalnego ograniczenia prędkości przekonywała Australijczyków ambientowa kampania organizacji TAC.

Narzędziem kampanii jest samochód. Zwyczajne auto zostało w całości pokryte „tapetą” przedstawiającą efekt realnego wypadku spowodowanego zbyt dużą prędkością. Z boku samochodu widnieje hasło: "Slowing down won’t kill you." ("Zmniejszenie prędkości nie zabije cię".)

Kampania stworzona przez agencję JayGrey miała na celu wyjście, a raczej wyjechanie z promocją bezpiecznej jazdy, na ulice australijskiego stanu Victoria. Kampanijny samochód został zaprezentowany na konferencjach prasowych i spotkaniach z mediami, a następnie wyruszył w podróż po Victorii, by przypominać kierowcom o przestrzeganiu zalecanych prędkości.

Działająca na rzecz ofiar wypadków drogowych organizacja Transport Accident Commission ściśle współpracuje z policją Victorii oraz stanową agencją VicRoads. Podejmuje ona szereg akcji promujących bezpieczną jazdę. Kampanie mają na celu zmienić nawyki kierowców, a w efekcie zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków. Aktualnie stan Victoria osiąga jeden z najlepszych na świecie wyników jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach. Według danych z fotoradarów tylko 0,7% kierowców przekracza tam dozwolone limity o więcej niż 10km/h. Mimo to nadmierna prędkość była w ubiegłym roku powodem około 30% wszystkich wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Zmiana postawy ludzi wobec prędkości jest jednym z największych wyzwań w tym roku, a im szybciej każdy kierowca przyzna, że nadmierna prędkość jest niebezpieczna, tym lepiej i bezpieczniej będzie na naszych drogach. – mówi Phil Reed, szef do spraw współpracy ze społecznością lokalną (community relations) w TAC.
J.Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ambient Crashed Car
Czas:
2010.11.5 - 2010.11.19
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Australia
Nadawca:
Transport Accident Commission (TAC)
Media:
Ambient
Wykonawca:
JayGrey
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Slowing down won’t kill you. (Zmniejszenie prędkości nie zabije cię.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek