Wracają. Zawsze wracają
Tesco, marka, która wycofała się z rynku tureckiego, z czasem na niego powróciła. Chociaż w niezbyt wielkim stylu. W 2021 roku Tesco rozpoczęło w sklepach na terenie Wielkiej Brytanii zbiórki odpadów plastikowych, w tym jednorazowych opakowań, które – jak zapowiadano – miały zostać poddane recyklingowi. W rzeczywistości plastikowe torby trafiały na nielegalne wysypiska w Turcji.
Według raportów Greenpeace tylko w 2020 roku Wielka Brytania wysyłała do Turcji średnio 575 ton plastikowych odpadów dziennie. Handel odpadami z tworzyw sztucznych to biznes szacowany na ok. 50 miliardów dolarów w skali roku. Siłą rzeczy, ciężar radzenia sobie z trudnymi do przetworzenia odpadami jest przenoszony na kraje uboższe i to one głównie ponoszą ich koszty – w tym ekologiczne i zdrowotne.
Uzupełnieniem outdoorowej i prasowej kampanii Tesco Finally Enters Turkey jest petycja wzywająca do całkowitego zakazu eksportu plastikowych odpadów z Wielkiej Brytanii do Turcji, dostępna na stronie bukimincopu.org.
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni