logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  30.11.2022

Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”



Według policyjnych statystyk, w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów rocznie. Z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys. Jednak statystyki nie obrazują skali problemu. Kobiety wciąż milczą, bo wstydzą się zgłosić gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą. A to nie one powinny się bać, tylko sprawca.

W 2022 roku, w ramach akcji 16 Dni Przeciw Przemocy, Avon dołączył do kampanii#SpeakOut #MożeszMiPowiedzieć, którą zainicjowała Ewelina Flinta. Artystka napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód”, dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety. Premiera singla odbyła się 25 listopada:

Kiedy zaczynasz rozmawiać otwarcie o molestowaniu i przemocy seksualnej z innymi kobietami, uderzające i szokujące jest to, że te przypadki to nie wyjątki, a wręcz przerażająca norma – mówi Ewelina Flinta. – Problem w tym, że aby o tym mówić, trzeba przebrnąć przez chór głosów, które brzmią w głowie od najmłodszych lat, bo tak się poucza dziewczynki i kobiety: nie ubieraj się tak, nie chodź tam, sprowokowałaś, to twoja wina. A do tego należy dodać wychowywanie przez rodziny i społeczeństwo, w którym notorycznie przekracza się granice cielesne i psychiczne. To wszystko, skutecznie, na lata zamyka usta i obciąża winą. Chcemy to zmienić i zachęcić do zwierzenia się i poszukania pomocy u specjalistów, bo jeśli zaczynasz mówić, ma szansę zajść zmiana nie tylko w twoim życiu, ale i w całym społeczeństwie.

Od 14 lat prowadzimy kampanię Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazaliśmy już 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet – podkreśla Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska. – Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją naszej misji. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń.

Numer Niebieskiej Linii to 116 123, więcej informacji na: https://www.niebieskalinia.pl/

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne przez cały rok u konsultantek Avon lub na stronie www.Avon.pl.

25 listopada jako data obchodów Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet został wyznaczony w rezolucji z 17 grudnia 1999 roku Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych. W dokumencie wezwano rządy oraz międzynarodowe i pozarządowe instytucje do organizowania w tym dniu imprez mających na celu uświadomienie opinii publicznej skali problemu. Organizacje kobiece organizowały podobne obchody od 1981 roku, aby uczcić rocznicę brutalnego morderstwa trzech dominikańskich aktywistek – sióstr Mirabel – dokonanego w 1961 roku na rozkaz przywódcy tego państwa, Rafaela Trujillo.

Kampania 16 Dni Akcji Przeciw Przemocy ze Względu na Płeć, zainicjowana przez Women’s Global Leadership Institute poświęcona jest wspieraniu i koordynacji pracy, mającej na celu zlikwidowanie przemocy ze względu na płeć na poziomie lokalnym, państwowym i międzynarodowym. Inicjatywa rozpoczyna się 25 listopada w Międzynarodowy Dzień Przeciw Przemocy Wobec Kobiet a kończy 10 grudnia, Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka. Ma to na celu symboliczne zaznaczenie związku pomiędzy przemocą wobec kobiet a naruszaniem praw człowieka i podkreślenie, że przemoc wobec kobiet jest pogwałceniem praw człowieka. Do udziału w kampanii dołącza co roku ponad 2000 instytucji, organizacje pozarządowe, grupy nieformalne i osoby prywatne w około 180 krajach na całym świecie, których celem jest wyeliminowanie wszelkich form przemocy ze względu na płeć, która dotyka w szczególności dziewcząt i kobiet.

image by Womanizer Toys on Unsplash

W Polsce koordynatorką kampanii 16 Dni Akcji Przeciw Przemocy ze Względu na Płeć jest Fundacja Autonomia, która prowadzi stronę kampania16dni.pl z najważniejszym informacjami o kampanii oraz kalendarz wydarzeń. Każda grupa, organizacja czy osoba prywatna, która organizuje wydarzenie, konferencje, warsztaty itp. w ramach Akcji 16 Dni może dodać swoje wydarzenie do kalendarza. W ten sposób powstaje mapa działań w całej Polsce: kampania16dni.pl/kalendarz

NGO   |  prawa człowieka   |  walka z przemocą   |  AVON Kontra Przemoc   |  Niebieska Linia   |  Fundacja Autonomia   |  kobiety   |  Avon   |  linia wsparcia   |  infolinia   |  Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet   |  telefon zaufania   |  prawa kobiet   |  Feminoteka   |  Amnesty International   |  Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka   | 


Nazwa kampanii:
#MożeszMiPowiedzieć
Czas:
2022.11.25 - 2022.12.10
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Avon, Ewelina Flinta, Niebieska Linia, Fundacja Feminoteka, Amnesty International, Fundacja Autonomia
Hasło kampani:
#MożeszMiPowiedzieć #SpeakOut #AvonKontraPrzemoc





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek