Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”
Według policyjnych statystyk, w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów rocznie. Z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys. Jednak statystyki nie obrazują skali problemu. Kobiety wciąż milczą, bo wstydzą się zgłosić gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą. A to nie one powinny się bać, tylko sprawca.
W 2022 roku, w ramach akcji 16 Dni Przeciw Przemocy, Avon dołączył do kampanii#SpeakOut #MożeszMiPowiedzieć, którą zainicjowała Ewelina Flinta. Artystka napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód”, dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety. Premiera singla odbyła się 25 listopada:
Kiedy zaczynasz rozmawiać otwarcie o molestowaniu i przemocy seksualnej z innymi kobietami, uderzające i szokujące jest to, że te przypadki to nie wyjątki, a wręcz przerażająca norma – mówi Ewelina Flinta. – Problem w tym, że aby o tym mówić, trzeba przebrnąć przez chór głosów, które brzmią w głowie od najmłodszych lat, bo tak się poucza dziewczynki i kobiety: nie ubieraj się tak, nie chodź tam, sprowokowałaś, to twoja wina. A do tego należy dodać wychowywanie przez rodziny i społeczeństwo, w którym notorycznie przekracza się granice cielesne i psychiczne. To wszystko, skutecznie, na lata zamyka usta i obciąża winą. Chcemy to zmienić i zachęcić do zwierzenia się i poszukania pomocy u specjalistów, bo jeśli zaczynasz mówić, ma szansę zajść zmiana nie tylko w twoim życiu, ale i w całym społeczeństwie.
Od 14 lat prowadzimy kampanię Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazaliśmy już 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet – podkreśla Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska. – Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją naszej misji. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń.
Numer Niebieskiej Linii to 116 123, więcej informacji na: https://www.niebieskalinia.pl/
Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne przez cały rok u konsultantek Avon lub na stronie www.Avon.pl.
25 listopada jako data obchodów Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet został wyznaczony w rezolucji z 17 grudnia 1999 roku Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych. W dokumencie wezwano rządy oraz międzynarodowe i pozarządowe instytucje do organizowania w tym dniu imprez mających na celu uświadomienie opinii publicznej skali problemu. Organizacje kobiece organizowały podobne obchody od 1981 roku, aby uczcić rocznicę brutalnego morderstwa trzech dominikańskich aktywistek – sióstr Mirabel – dokonanego w 1961 roku na rozkaz przywódcy tego państwa, Rafaela Trujillo.
Kampania 16 Dni Akcji Przeciw Przemocy ze Względu na Płeć, zainicjowana przez Women’s Global Leadership Institute poświęcona jest wspieraniu i koordynacji pracy, mającej na celu zlikwidowanie przemocy ze względu na płeć na poziomie lokalnym, państwowym i międzynarodowym. Inicjatywa rozpoczyna się 25 listopada w Międzynarodowy Dzień Przeciw Przemocy Wobec Kobiet a kończy 10 grudnia, Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka. Ma to na celu symboliczne zaznaczenie związku pomiędzy przemocą wobec kobiet a naruszaniem praw człowieka i podkreślenie, że przemoc wobec kobiet jest pogwałceniem praw człowieka. Do udziału w kampanii dołącza co roku ponad 2000 instytucji, organizacje pozarządowe, grupy nieformalne i osoby prywatne w około 180 krajach na całym świecie, których celem jest wyeliminowanie wszelkich form przemocy ze względu na płeć, która dotyka w szczególności dziewcząt i kobiet.
W Polsce koordynatorką kampanii 16 Dni Akcji Przeciw Przemocy ze Względu na Płeć jest Fundacja Autonomia, która prowadzi stronę kampania16dni.pl z najważniejszym informacjami o kampanii oraz kalendarz wydarzeń. Każda grupa, organizacja czy osoba prywatna, która organizuje wydarzenie, konferencje, warsztaty itp. w ramach Akcji 16 Dni może dodać swoje wydarzenie do kalendarza. W ten sposób powstaje mapa działań w całej Polsce: kampania16dni.pl/kalendarz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
18.10.2024
Chandra a depresja — czym się od siebie różnią?