logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wojena idylla
04.05.2009
Tematy: Kampanie, Francja, Prawa człowieka

Wojena idylla



Francuski oddział organizacji Reporterzy bez granic rozpoczął na początku maja gadżetowo – plakatową kampanię na rzecz prawa dostępu dziennikarzy do stref objętych konfliktem, gdzie często spotykają się z oporem wojsk. Władze militarne nie chcą współpracować z dziennikarzami, jednocześnie utrudniają im wykonywanie pracy oraz swobodny dostęp do informacji.

Na reklamach opatrzonych hasłem „L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empecher les journalistes d’acceder aux zones de combats.” (Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki) widać kobietę pochyloną nad ciałem, z którego płynie atrament zamiast krwi. Kreacja jest kontynuacją pomysłu z pierwszej odsłony kampanii z przełomu lutego i marca br.

W ramach kampanii przed 3 maja – Światowym Dniem Wolności Prasy do dziennikarzy rozesłano 300 zestawów ‘War Reporter 3D’. We współczesnych konfliktach zbrojnych, wojsko uniemożliwia dziennikarzom wykonywanie ich pracy i kontroluje każdą informację przepływającą przez daną strefę. Aby zwrócić uwagę opinii publicznej na ten problem, organizacja stworzyła specjalny aparat-zabawkę który zawiera w środku wojenne, wyidealizowane zdjęcia. Przewrotny przekaz jest taki, że teraz dziennikarze nie muszą już ryzykować własnego życia, robiąc zdjęcia w strefie wojennej, ponieważ wojsko już wszystko za nich zrobiło. Zdjęcia, zamiast walk i prawdziwych wydarzeń pokazują uśmiechniętych wojskowych oraz radosnych cywili.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
L’encre
Czas:
2009.5.1 - 2009.5.31
Nadawca:
Reporters sans Frontières
Media:
Plakaty, internet, gadżety
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Paris)
Adresaci:
Opinia publiczna, dziennikarze
Hasło kampani:
L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empecher les journalistes d’acceder aux zones de combats.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek