logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Tajlandia, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  16.05.2016

Wnętrzności torby

Your browser does not support the video tag.


Ludzie, którzy odwiedzili ten luksusowy sklep niewątpliwie spodziewali się tam przedmiotów cennych i unikatowych, jednak z całą pewnością można stwierdzić, że "bogate wnętrze" zastanych tam rzeczy zszokowało ich.

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) znów ekstremalnie szokuje w swojej nowej kampanii "Behind The Leather" ("Za skórą") poświęconej tym razem problemowi produkowania odzieży z naturalnej skóry. Cała akcja jest tyleż pomysłowa i celna, co drastyczna – co już stało się charakterystyczne dla kampanii tej organizacji. Na jej potrzeby otworzono pop up’owy sklep (pop up store to sklep, który powstaje tylko na jakiś czas i w którym można znaleźć unikatowe i niecodzienne rzeczy), który wabił klientów ekskluzywnej galerii handlowej w samym centrum Bangkoku luksusowymi wyrobami z naturalnej skóry egzotycznych zwierząt.

O moralnych wątpliwościach związanych z noszeniem naturalnych futer słyszał już niemal każdy. Tym razem PETA chce zwrócić uwagę, że z podobnych powodów kupowanie odzieży i odzieży wykonanej z naturalnej skóry jest nieetyczne. Zwierzęta są zabijane masowo, często ze szczególnym okrucieństwem, czasem nawet są skórowane jeszcze żywe. "For the exotic skin industry, cruelty is a daily business" ("Dla biznesu związanego z egzotycznymi skórami okrucieństwo to jest na porządku dziennym") mówią twórcy kampanii.

Cała akcja ma o tym przypomnieć potencjalnym amatorom skórzanych dodatków i odzieży. I robi to bez litości, bezkompromisowo uzmysławiając, że wybierający tego typu rzeczy niebagatelnie przyczyniają się do cierpienia zwierząt i degradacji środowiska. Symboliczna krew na rękach staje się w tej kampanii rzeczywistością – rękawiczka, którą można przymierzyć w sklepie pozostawi krwawy ślad na dłoni mierzącej ją osoby. Krew jest sztuczna, ale realistyczna, podobnie jak organy i tkanki, a nawet bijące serce, które znajdują wewnątrz odzieży i galanterii dostępnej w sklepie. Można się domyślać, że całe zdarzenie skutecznie zniechęciło niedoszłych klientów tego salonu i że skórzana odzież jeszcze długo będzie się im kojarzyć bardzo źle.

Kampania ma wstrząsnąć odbiorcą do głębi i niewątpliwe spełnia swoje zadanie. Chodzi nie tyle o uświadomienie ludzi, bo problem można uznać za ogólnie znany, a bardziej o to, żeby przekonać ich, by przestali przymykać oko i zrozumieli swoją rolę jako konsumentów. Z pewnością dzięki tej akcji branża odzieżowa zyskała przynajmniej kilku bardziej świadomych klientów.

Milena Molęda


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Behind The Leather
Czas:
2016.4.29
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Tajlandia
Nadawca:
People for the Ethical Treatment of Animals (PETA)
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Ogilvy & Mather, Thailand
Adresaci:
Osoby kupujące wyroby z naturalnej skóry





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek