Wnętrzności mają uczucia
Bliźniacze Płuca, Mózg i Żołądek grają w rzutki. Gdy Mózg napełnia się dymem, Żołądkowi zbiera się na wymioty, a Płucom brakuje świeżego powietrza. Żołądek żartobliwie radzi: „Nie wdychaj dymu, zwłaszcza gdy jadłeś tacos”. Organy ludzkie przekonują do rzucenia palenia papierosów, zanim będzie za późno.
Części ludzkiego ciała są głównymi bohaterami pół-minutowych, stylizowanych na sitcom, spotów pt. „Taco” i „Ogórki kiszone”. Stanowią one część edukacyjnej kampanii antynikotynowej Departamentu Zdrowia Vermont zatytułowanej "Gut Feelings” („Przeczucia”). Zrealizowano ją we współpracy z antynikotynową, młodzieżową organizacją pozarządową OVX (Our Voices Xposed).
„Gut feelings” skierowana jest do 14-17-lastków z Vermont, którzy już eksperymentują z paleniem, ale jeszcze nie są zdeklarowanymi palaczami. Jak podaje Youth Risk Behavior Survey, 16% z nich sięga po papierosy. Kampania ma ich przekonać do rzucenia palenia, zanim staną się nałogowcami: „If you’ve tried smoking, that doesn’t make you a smoker. Use your brain and stop.”
Na stronie kampanii zamieszczono humorystyczne biogramy organów. Żołądek lubi dobrze zjeść, Mózg rozwiązywać łamigłówki, a dla Płuc najlepsze jest świeże powietrze. Niemal wszystkie lubią pikle i meksykańskie tacos. Zdecydowanie nie lubią „nikotyny, arszeniku, amoniaku, formaldehydu, cyjanku i innych toksyn zawartych w papierosie”.
W ramach kampanii dostępne są darmowe gadżety: nalepki, muzyka mp3, tapety na komputer i breloczki w kształcie mózgu z napisem "Quit While You’re Ahead”. Te ostatnie są chętnie noszone przez nastolatków przy plecakach i torbach gimnastycznych.
Spoty telewizyjne pokazywano w całych Stanach Zjednoczonych i lokalnych kinach przez 7 tygodni. W gablotach kinowych rozwieszano duże plakaty stylizowane na filmowe kreacje. Bohaterowie kampanii pojawili się także na Facebooku.
Kampanię można śledzić na stronie OVX www.ovx.org
M. Danielewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom