logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  12.02.2011

Wnętrzności mają uczucia

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Bliźniacze Płuca, Mózg i Żołądek grają w rzutki. Gdy Mózg napełnia się dymem, Żołądkowi zbiera się na wymioty, a Płucom brakuje świeżego powietrza. Żołądek żartobliwie radzi: „Nie wdychaj dymu, zwłaszcza gdy jadłeś tacos”. Organy ludzkie przekonują do rzucenia palenia papierosów, zanim będzie za późno.

Części ludzkiego ciała są głównymi bohaterami pół-minutowych, stylizowanych na sitcom, spotów pt. „Taco” i „Ogórki kiszone”. Stanowią one część edukacyjnej kampanii antynikotynowej Departamentu Zdrowia Vermont zatytułowanej  "Gut Feelings” („Przeczucia”). Zrealizowano ją we współpracy z antynikotynową, młodzieżową organizacją pozarządową OVX (Our Voices Xposed).

„Gut feelings” skierowana jest do 14-17-lastków z Vermont, którzy już eksperymentują z paleniem, ale jeszcze nie są zdeklarowanymi palaczami. Jak podaje Youth Risk Behavior Survey, 16% z nich sięga po papierosy. Kampania ma ich przekonać do rzucenia palenia, zanim staną się nałogowcami: „If you’ve tried smoking, that doesn’t make you a smoker. Use your brain and stop.”

Na stronie kampanii zamieszczono humorystyczne biogramy organów. Żołądek lubi dobrze zjeść, Mózg rozwiązywać łamigłówki, a dla Płuc najlepsze jest świeże powietrze. Niemal wszystkie lubią pikle i meksykańskie tacos. Zdecydowanie nie lubią „nikotyny, arszeniku, amoniaku, formaldehydu, cyjanku i innych toksyn zawartych w papierosie”.

W ramach kampanii dostępne są darmowe gadżety: nalepki, muzyka mp3, tapety na komputer i breloczki w kształcie mózgu z napisem "Quit While You’re Ahead”. Te ostatnie są chętnie noszone przez nastolatków przy plecakach i torbach gimnastycznych. 



Spoty telewizyjne pokazywano w całych Stanach Zjednoczonych i lokalnych kinach przez 7 tygodni. W gablotach kinowych rozwieszano duże plakaty stylizowane na filmowe kreacje. Bohaterowie kampanii pojawili się także na Facebooku.

Kampanię można śledzić na stronie OVX www.ovx.org
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Gut Feelings
Czas:
2011.2.7 - 2011.3.20
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Vermont Department of Health, OVX (Our Voices Xposed)
Media:
Prasa, internet, telewizja, kino
Wykonawca:
Kelliher Samets Volk, Burlington
Adresaci:
Młodzież (14-17l.)
Hasło kampani:
You have guts. They have feeling (Ty masz wnętrzności. One mają uczucia);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek