logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Indie, Ekologia i środowisko
   ──────  23.05.2014

Włos ma głos



Reklama pokazu nowych fryzur słynnego projektanta? Reklama oszałamiających efektów środków kosmetycznych? Nie, przesłanie jest głębsze, gdyż w ludzkich włosach zawarta jest prośba o niezabijanie innych istot żywych, którymi są zwierzęta.

O ile w Indiach plakat może być łatwiejszy w odbiorze, o tyle w Europie jest to znacznie trudniejsze. Gdyby nie adnotacja u dołu plakatu, odbiorca mógłby nie domyślić się, że akcja ma na celu przeciwdziałanie zabijaniu nosorożców. Rodzaj fryzury przykuwa uwagę, a hasło kampanii zaciekawia: „Róg nosorożca jest stworzony z tej samej substancji co ludzkie włosy i nie posiada żadnej wartości medycznej” (“The rhino horn is made up of the same substance as human hair and has no medicinal value”). Europejczyk nie zawsze zdaje sobie sprawę, że nosorożce, które zwykle ogląda w ogrodach zoologicznych, dla osób zamieszkujących Indie mają działanie lecznicze. Keratyna zawarta w rogu nosorożca stanowi nie tylko ten sam budulec, co ludzkie włosy, ale też i paznokcie. Wartość medyczna rogu nosorożca jest jednak kwestionowana przez specjalistów, co stanowi zanegowanie przekonania o jego cudownych atutach powstałych w wyniku obrzędów religijnych.

Nosorożce są zwierzętami narażonymi na wyginięcie, dlatego tak ważna jest ich ochrona. Plakaty informują, że w 2007 roku zginęło 30 nosorożców na terenie Indii z powodu ich rogów. Osoby, które powątpiewają w sens kampanii dotyczącej zaledwie kilkudziesięciu zwierząt, powinny mieć na uwadze fakt, że zmiana ludzkiej mentalności jest najdłuższym z możliwych procesów. Zmiana niepokojącego trendu jest w ludzkich rękach, z których te zwierzęta giną. "Would you kill somebody for their hair?" ("Zabiłbyś kogoś dla jego włosów?") – pytanie na pozór retoryczne, pozwala głębiej zastanowić się nad przesłaniem kampanii. Plakaty przedstawiają dwie osoby – mężczyznę i kobietę, symbolizujących nosorożce, którzy mogą żyć nieświadomi czyhającego na nich niebezpieczeństwa.

Organizacja pozarządowa World Wide Fund for Nature (WWF) utworzona przez byłego dyrektora generalnego UNESCO, zajmuje się na co dzień realizacją przedsięwzięć z zakresu ochrony przyrody na całym globie. Istnieje już przeszło 50 lat, a do tej pory udało się jej przykładowo utworzyć ponad 270 parków narodowych.

Tworzenie miejsc przyjaznych nosorożcom przyczynia się do przetrwania gatunku. W Indiach ludzie osadzają się na terenach, które pierwotnie one zamieszkiwały. Pomimo tego nie szukają możliwości przyjaznego współdzielenia przestrzeni. Dodatkowo moc przekonań religijnych jest silnie zakorzeniona. Utożsamiając zwierzę z człowiekiem zostaje zatarta granica podporządkowania, a braterstwa. Istota ludzka ma wybór: być roztropnym przyjacielem czy nieczułym mordercą zagrożonych zwierząt.

Magdalena Głowacka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Rhino Day
Czas:
2013.9.1 - 2013.9.30
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Indie
Nadawca:
World Wide Fund for Nature (WWF)
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Hungama Digital Media Entertainment
Adresaci:
Osoby przyczyniające się do uśmiercania nosorożców
Hasło kampani:
Would you kill somebody for their hair? The rhino horn is made up of the same substance as human hair and has no medicinal value (Zabiłbyś kogoś dla jego włosów? Róg nosorożca jest stworzony z tej samej substancji co ludzkie włosy i nie posiada żadnej wartości medycznej)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek