Własny ciężar na plecach
Mężczyzna niesie na plecach samego siebie. Nie wygląda to na typową akcję ratunkową. Główny bohater próbuje raczej mozolnie iść do przodu.
Izraelski oddział agencji Y&R stworzył tę kampanię dla Izraelskiego Centrum NATAL (NATAL, the Israel Trauma Center for Victims of Terror and War). Instytucja ta zajmuje się pomocą osobom cierpiącym z powodu traumy wojennej. Hasło kampanii zachęca ich do poszukania wsparcia na zewnątrz: "Nie musisz radzić sobie samemu z traumą wojny" (Don’t carry the war trauma all by yourself). Hasło i logo organizacji są dodatkowo nadrukowane na bandażu, który kojarzy się ze wsparciem medycznym.
Ważnym elementem kreacji jest fakt, że główna postać w ogóle nie przypomina uczestnika wojny czy weterana. To zwykły mężczyzna, jakiego spotkać można w każdym mieście. Jego ubiór nie wskazuje na to, co przeżył wcześniej i dlatego zaskakuje odbiorcę. Kreacja podkreśla, że na co dzień trudno zauważyć ciężar traumatycznych przeżyć wojennych, z którymi zmagają się byli żołnierze.
Kampania skierowana jest do żołnierzy Izraelskich Sił Obronnych (Israeli Defense Forces), którzy brali udział w wojnie Yom Kippur. Konflikt pomiędzy Izraelem a koalicją Egiptu i Syrii był jedną z najbardziej traumatycznych wojen w historii Izraela.
Filip Jędruch
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy