Wkrótce rusza kampania społeczna z okazji Roku Janusza Korczaka, przygotowana na zlecenie Biura Rzecznika Praw Dziecka. W telewizji, radiu i kinach emitowane będą spoty reklamowe, zaś na nośnikach outdoorowych w całej Polsce pojawią się plakaty wspierające akcję.
Rok 2012 został ogłoszony Rokiem Janusza Korczaka z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka, którego wniosek w tej sprawie poparła sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu, wielu ministrów i organizacje pozarządowe.
Dzieci różnią się od dorosłych, w ich życiu czegoś brak, a czegoś jest więcej – przekonywał Korczak. I dodawał: Dziecko nie może myśleć „jak dorosły”, ale może dziecięco zastanawiać się nad poważnymi zagadnieniami dorosłych. Dzieciom trzeba zrobić miejsce, budować odpowiednie warunki do rozwoju w rodzinie, w szkole, w środowisku lokalnym, społeczeństwie. Trzeba im także dać prawo do wypowiadania swych myśli, czynnego udziału w naszych o nich rozważaniach i wyrokach.
Rok Janusza Korczaka został pomyślany jako program edukacji społecznej skierowanej do dorosłych i dzieci, do organizacji rządowych, samorządowych oraz non-profit, do ludzi mediów i polityki, do Kościoła, szkół, a przede wszystkim do rodziny i rodziców. Obchody do tej pory objęły rozmaite imprezy i wydarzenia na terenie całego kraju, a także za granicą, m.in. wystawy, konkursy, warsztaty i publikacje dzieł „Starego Doktora”.
W ramach kampanii „Nie ma dzieci, są ludzie” powstał 45-sekundowy spot telewizyjno-kinowy, przygotowany przez agencję TELESCOPE i wyprodukowany przez Mojo Films, spot radiowy oraz plakaty (outdoor) autorstwa Piotra Zielińskiego, finalisty konkursu ogłoszonego przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka w ramach obchodów Roku Janusza Korczaka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025