Światowe media zdominowane są doniesieniami o kolejnych przypadkach świńskiej grypy, nie przebrzmiały także jeszcze echa śmiertelnych zakażeń wirusem H5N1. Ludzie obawiają się pandemii. Organizacja Greenpeace w swojej kampanii postanowiła przedstawić kontrowersyjną refleksję nad przyczyną tego stanu rzeczy.
Zagrożenia wywołane zanieczyszczeniem powietrza, eksploatacją bogactw naturalnych i wycinką lasów są głównymi kwestiami poruszanymi przez organizacje ekologiczne, ale Greenpeace postanowił wyjść poza schematyczne poruszanie tych tematów. W kampanii zrealizowanej w styczniu bieżącego roku przez agencję Shanghai J&J Advertising Co. organizacja ta sugeruje, iż wirusy, których rozprzestrzenianie zajmuje opinię publiczną, są wynikiem bezmyślnej działalności człowieka.
Na kampanię składają się 3 rodzaje reklam. Przedstawiają one wirusa, z którego powierzchni wyrastają kominy, szyby wiertnicze, bądź pnie ściętych drzew, opatrzone hasłem „Ciągle pojawiają się nowe rodzaje wirusów – natura mści się za zanieczyszczenie powietrza / nadmierną eksploatację /degradację lasów. („New type viruses appear continuously because the nature is revenged on humans for air pollution/excessive exploitation/forest denudation”).
Kampania ma uświadomić odbiorcy jak ważne jest zaangażowanie się w działania ekologiczne. Ingerencja człowieka w środowisko staje się przyczyną większych, niż się wydaje zniszczeń, nie tylko tych, które są widoczne gołym okiem, ale także tych, które mogą objawić się w przyszłości, na przykład w postaci nowych wirusów.
I.Gryz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS