Grafika, która w sugestywny sposób przedstawia produkty spożywcze na wzór wirusów czy bakterii widzianych pod mikroskopem ma na celu przestrzeganie przed zabójczym działaniem jedzenia.
Kreacja składa się z trzech plakatów przedstawiających, między innymi gałkę lodów, cukierki czy plaster sera i szynki. Odbiorca widząc plakat z oddali może uznać go za zdjęcie, która przedstawia obraz widoczny podczas badania preparatu pod soczewką mikroskopu. Iluzja ta znika jednak po chwili uważniejszej obserwacji, a hasła wyjawiają główny przekaz akcji: „Obesity kils more people than the AIDS/Pneumonia/Hepatitis virus. Prevent by excercising often.” („Otyłość zabija więcej ludzi niż AIDS. Uchroń się przed nią poprzez częste ćwiczenia”). Jak przestrzega dalej nadawca kampanii, organizacja Santa Casa de Misericórdia de Sao Paulo, otyłość jest także częstszą przyczyną zgonów niż zapalenie płuc czy zapalenie wątroby.
Celem akcji jest uświadamianie społeczeństwu skutków otyłości oraz promowanie zdrowego trybu życia, w szczególności aktywności fizycznej. Santa Casa de Misericórdia de Sao Paulo to organizacja charytatywna założona w 1560 roku, która znana jest jako jeden z najważniejszych ośrodków medycznych w Sao Paulo, a zarazem największy szpital w całej Ameryce Południowej – instytucja ta składa się z 38 centrów medycznych i przyjmuje dziennie 8 tysięcy pacjentów. Od czasu powstania jej misją jest pomoc i leczenie osób ubogich, działalność badawcza oraz promocja zdrowia.
Kreację przygotowała agencja Y&R z Sao Paulo.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu