logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wirus na pośladkach
20.11.2011
Tematy: Kreacje / printy

Wirus na pośladkach



W Niemczech zakazano jej emisji, a we Francji Sąd Najwyższy nałożył karę na jej twórców w wysokości 32 tys. dolarów za obrażanie osób zakażonych HIV. Kampania „H.I.V. POSITIVE” firmy Benetton – jak zawsze trochę promująca firmę, a trochę dobre wartości – wywołała skandal. Deklarowaną intencją akcji był sprzeciw wobec ostracyzmowi wobec tzw. „innych”.

Odpowiedzią na nią była odwetowa akcja United Boycott nawołującą do oddawania ubrań z Benettona na Czerwony Krzyż. To z kolei zaowocowało odpowiedzią ze strony firmy: sam Luciano Benetton – nagi – zapozował do plakatu opatrzonego hasłem „Chcę z powrotem moje ubrania!”.

Przykłady protestów  z innych państw można mnożyć, jak zwykle w przypadku tej firmy. Autorem zdjęć fragmentów ciał z przystemplowanym na weterynaryjny (lub nazistowski) sposób hasłem jest Oliviero Toscani. Po raz pierwszy w historii swoich kampanii reklamowych firma użyła słów na plakacie.

Kampania została zainspirowana przez autentyczne wydarzenie. Amerykański uczeń, na znak protestu przeciwko bezczynności wobec rozprzestrzeniającej sie choroby AIDS, wytatuował sobie na ramieniu napis „HIV positive” i zaprezentował go – niemal nago – w swojej szkole.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek