logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  26.10.2020

Wirtualne wystawy przybliżają ideę solidarności dla transplantacji



26 października obchodzimy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Z tej okazji w ramach kampanii „Solidarnie dla transplantacji” powstały dwie wirtualne wystawy, które wprowadzają nas w świat transplantologii.

Medycyna transplantacyjna to wyjątkowa metoda leczenia. Wiąże się z pewną zależnością i poczuciem solidarności dawców i specjalistów z potrzebującymi przeszczepu biorcami. Aby poczuć, na czym polega więź łącząca przedstawicieli tych trzech grup jednym kliknięciem wchodzimy w wirtualny świat transplantologii i słuchamy wypowiedzi osób, które same otrzymały nowe życie (biorca), podarowały część siebie, by ratować bliską osobę (dawca) oraz jako specjaliści na co dzień uczestniczą w procesie transplantacji (specjalista).

Sylwetkom symbolizującym każdą z trzech grup, towarzyszą plansze z najważniejszymi informacjami na temat leczenia przeszczepieniem: kto może zostać dawcą, jakie  komórki, tkanki i narządy są przeszczepiane oraz jak długo czeka się na nowy narząd:

Z wystawy o idei solidarności i znaczeniu medycyny transplantacyjnej przenosimy się (także jednym kliknięciem) do interaktywnej wystawy o historii i rozwoju tej gałęzi medycyny w Polsce. Klikając w wybrane daty, zapoznajemy się z kamieniami milowymi polskiej transplantologii. Możemy zobaczyć archiwalne zdjęcia, informacje o sukcesach polskiej transplantologii, takich jak pierwszy w Polsce przeszczep nerki, wątroby czy też o innowacyjnych przeszczepach, które miały miejsce w ostatnim czasie np. przeszczep twarzy, czy tkanek szyi:

Wirtualne wystawy powstały w ramach kampanii „Solidarnie dla transplantacji” finansowanej ze środków Ministerstwa Zdrowia, w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej.

Na stronie internetowej kampanii www.zgodanazycie.pl zamieszczono także kluczowe informacje o tym, kto i w jaki sposób może zostać dawcą: zarówno za życia jak i po śmierci. Można tam również dowiedzieć się jakie są rodzaje przeszczepów, jak przebiega proces oczekiwania na transplantację i jak wygląda życie osoby po przeszczepie. Na stronie zamieszono historie osób po przeszczepieniu i dawców oraz filmowe wypowiedzi znanych osób: Przemysława Salety, Julii Wieniawy, Pascala Brodnickiego, Tomasza Wolnego oraz Mariki Marty Kosakowskiej wyrażających swoje poparcie dla idei dawstwa i mówiących o wadze takiej postawy.

Innowacyjność wirtualnych wystaw wydaje się szczególnie istotna obecnie, w czasie pandemii, gdy mnóstwo inicjatyw przenosi się ze świata realnego do cyfrowego. Docenili to jurorzy konkursu Awwwards, wyróżniającego najciekawsze osiągnięcia w designie i kreatywności w internecie. Wirtualne wystawy zostały przez nich nagrodzone wyróżnieniem honorowym (honorable mention). Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.

Wszystkie materiały kampanii można pobrać na stronie: zgodanazycie.pl/do-pobrania

zdrowie   |  transplantacja   |  Fabryka Komunikacji Społecznej   |  Solidarnie dla transplantacji   |  przeszczepianie   |  dawstwo narządów   |  Dzień donacji   |  przeszczep   | 


Nazwa kampanii:
Solidarnie dla transplantacji
Czas:
2020.10.26
Tematy:
Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek