Ponad 500 uczestników Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” wzięło udział w wirtualnym warsztacie kreatywnym. 25 marca młodzież zgromadzona przed ekranami komputerów w całej Polsce dowiedziała się jak stworzyć kampanię społeczną dotyczącą profilaktyki raka płuca.
W tym roku, po raz pierwszy w historii programu, warsztat kreatywny został przeniesiony do internetu. Uczestnicy na żywo brali udział w prelekcjach, komentowali i zadawali pytania prelegentom. Krótkie przypomnienie z poprzednich edycji zaprezentowano w formie videocastów z udziałem dr. Janusza Medera, Prezesa Polskiej Unii Onkologii i Jerzego Toczyskiego, Prezesa Zarządu GlaxoSmithKline.
Do udziału w tegorocznym warsztacie zostało zaproszonych 89 najlepszych zespołów z całej Polski, które w pierwszym etapie programu wyróżniały się nie tylko skutecznością, ale i kreatywnością w popularyzacji idei badań profilaktycznych. Do drugiego etapu najwięcej zespołów zakwalifikowało się z województwa lubelskiego – zespoły z Lubelszczyzny przeprowadziły prelekcje dla ponad 15 tys. osób, rozdały blisko 30 tysięcy ulotek oraz zebrały 18.185 podpisów na deklaracji poparcia programu „Mam Haka na Raka”. Łącznie podczas działań w regionach ponad 135 tys. osób uczestniczyło w wykładach na temat profilaktyki nowotworowej. Młodzież zaangażowała do swoich działań ponad 1800 różnych podmiotów m.in. media, lokalne samorządy, ekspertów oraz firmy prywatne.
Warsztat on-line został podzielony na dwa moduły. W pierwszej części Paweł Prochenko z Fundacji Komunikacji Społecznej opowiedział młodzieży co należy brać pod uwagę i jakich błędów unikać przy planowaniu kampanii społecznej. Nowością podczas warsztatu było wystąpienie reżysera Jana Forysia oraz copywritera Rafała Forkasiewicza. Eksperci przedstawili proces powstawania pomysłu kreatywnego i scenariusza reklamowego, opisali również jak wygląda tworzenie ilustracji scenariusza filmowego, czyli storyboardów. Opowiedzieli także o najważniejszych etapach spotkań ze studiem filmowym oraz jak wygląda typowy dzień zdjęciowy. W drugiej części spotkania doc. Joanna Domagała-Kulawik przybliżyła Hakowiczom najważniejsze fakty dotyczące raka płuca. Na koniec warsztatu uczestnikom tegorocznej edycji Mam Haka na Raka zostało przedstawione finałowe zadanie konkursowe, polegające na stworzeniu kampanii społecznej zachęcającej do badań profilaktycznych w kierunku raka płuca.
– Przed Hakowiczami ostatni etap programu – tworzenie kampanii społecznej. Biorąc pod uwagę doskonałe projekty z poprzednich edycji, nie możemy się doczekać tegorocznych pomysłów. Zdajemy sobie sprawę, że przygotowanie projektu kampanii społecznej nie jest zadaniem łatwym, dlatego też podczas Warsztatu Kreatywnego młodzieży została przekazana niezbędna wiedza z dziedziny reklamy i marketingu, która pomoże im w wypracowaniu własnego pomysłu. W IV edycji znaczącą zmianą jest przeniesienie warsztatu do internetu. Mamy nadzieję, że taka formuła spodoba się uczestnikom – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, partnera strategicznego programu.
Celem warsztatu kreatywnego było zapoznanie młodzieży z tajnikami tworzenia i produkcji reklamy społecznej. Przez najbliższe dwa tygodnie uczestnicy programu będą opracowywać własne projekty kampanii, w tym hasło, plakat, spot radiowy i spot telewizyjny o spójnym przekazie. Zwycięski projekt poznamy 10 czerwca br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, na którą zostaną zaproszone wszystkie zespoły, które nadeślą swoje pomysły na kampanię społeczną.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS