Ludzie wsiadający do windy w brazylijskim wieżowcu New Concept poczuli się jak zwierzęta zamknięte w klatce. Ze ścian obserwowały ich ludzkie oczy, oddzielone od nich kratą. Dzięki zamontowanym pod sufitem kamerom widz mógł obserwować ich reakcje.
Akcję ambientową "The Cage Elevator" ("Winda klatka"), niosącą świadomość na temat handlu dzikimi zwierzętami, przygotowała agencja OpusMúltipla z Kurytyby na zlecenie organizacji Mater Natura. Celem akcji było wywołanie wśród pasażerów uczucia zamknięcia, zniewolenia i bycia obserwowanym.
Według grupy specjalistów z Mater Natura (m.in. biolodzy, agronomowie, geolodzy, dziennikarze, leśnicy, specjaliści ds. turystyki), najefektywniejszym sposobem walki z tym procederem jest zmobilizowanie społeczeństwa do zgłaszania takich przypadków: „No animal enjoys feeling like that. Report the wildlife trade” (Żadne zwierzę nie lubi takiego uczucia. Donieś o handlu dziką zwierzyną).
Mater Natura jest jedną z najstarszych pozarządowych organizacji w południowej Brazylii, walczących o zachowanie różnorodności środowiska naturalnego i poprawę jakości życia wszystkich istot żywych. Więcej informacji o jej działaniach znajduje się na www.maternatura.org.br.
Małgorzata Szwarc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki