Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse
Entourage network to francuska aplikacja na telefony komórkowe, skupiająca ok. 150 tysięcy użytkowników i umożliwiająca osobom w kryzysie bezdomności kontakt z sąsiadami, wolontariuszami oraz pracownikami socjalnymi. Pozwala na zmniejszenie czy wręcz uniknięcie jednego z największych zagrożeń wykluczenia mieszkaniowego – utraty relacji społecznych, wyobcowania i samotności.
Na zamówienie Entourage network paryski oddział agencji TBWA zrealizował kampanię zwiększającą świadomość zagrożeń związanych z kryzysem bezdomności. Jej centralną figurą jest Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse, wirtualnym wieloświecie wykreowanym przez korporację Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp). Will, pełniący funkcję kogoś w rodzaju rzecznika osób w kryzysie bezdomności, został przez swoich twórców obdarzony dość cierpkim poczuciem humoru. Dzięki temu inteligentnie wskazuje na paradoksy współczesnej cywilizacji, w której jedna osoba jest w stanie wydać 650 tysięcy dolarów na wirtualny jacht, podczas gdy tuż obok tysiące nie mają dachu nad głową.
Film stanowiący zapis kampanii można obejrzeć poniżej:
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
28.09.2023
Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
22.09.2023
Jemy coraz więcej warzyw i owoców
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września