Z wizerunków bezdomnego, więźnia i dziewczyny w ciąży wycięto twarze, a w ich miejsca wklejono rozanielone buzie niemowlaków.
Trzy reklamy w powyższej konwencji przygotowała agencja Fallon z Minneapolis dla Children’s Defend Fund. Kampania „Be careful what you cut” („Uważaj z cięciami”), ma zachęcić amerykańskie społeczeństwo do refleksji nad konsekwencjami nieprzemyślanych cięć budżetowych. Graficzny zabieg zamiany twarzy na dziecięce ma wzmocnić siłę oddziaływania pojawiającego się na plakatach hasła: „Cutting her/him from the budget now costs all of us later” („Za wycięcie jej/jego z budżetu teraz, zapłacimy i tak w przyszłości”).
Niewinne twarze dzieci obrazują z jednej strony społeczną nieświadomość, z drugiej – przyklejone do ciał dorosłych – pokazują zagrożenia wynikające z nieuwzględniania najmłodszych w polityce finansowej państwa. Kalkulacja jest prosta – zła oszczędność kosztuje. Redukcja finansów na edukację wczesnoszkolną zwiększa prawdopodobieństwo wkroczenia dziecka na ścieżkę przestępstwa nawet do 40%, a utrzymywanie jednego więźnia kosztuje budżet państwa rocznie trzy razy więcej, niż zapewnienie mu właściwej edukacji w dzieciństwie. Rezygnacja z ujemnego podatku dochodowego (ang. Earned Income Tax Credit) realnie zwiększa szansę wzrostu dziecięcej biedy do 23%, co powoduje, że dzieci z rodzin zagrożonych nędzą porzucają szkoły już w okresie licealnym. W dorosłym życiu trudniej im podjąć i utrzymać stałą pracę. Brak wystarczającego dofinansowania opieki medycznej dla dziewcząt z najuboższych rodzin wpływa z kolei negatywnie na rozwój ich życia płciowego, czego konsekwencją są najczęściej ciąże nieletnich. Na potrzeby kampanii przygotowano również stronę internetową, która zawiera wiele dodatkowych informacji na temat problemów społecznych związanych z polityką budżetową państwa względem małoletnich.
Children‘s Defense Fund jest organizacją pozarządową zajmującą się od 35 lat ochroną interesów dzieci, zwłaszcza z rodzin najbiedniejszych, obciążonych zwiększonym ryzykiem wykluczenia społecznego.
Natalia Ożegalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”