Determinacją, buntem i nieustępliwością uda się zabronić na zawsze komercyjnego zabijania wielorybów – przekonywała na 2 tygodnie przed rozpoczęciem konferencji Międzynarodowej Komisji Wielorybniczej (IWC) w Agadirze w Maroku (21-25 czerwca), organizacja Whale and Dolphin Conservation Society walcząca o życie morskich olbrzymów. Spot reklamowy z udziałem modelki Alice Dellal, przy muzyce The Horrors, zachęcał do podpisywania petycji, która finalnie ma zostać wysłany do polityków z całego świata, w tym do Baracka Obamy czy premiera Nowej Zelandii.
Podczas konferencji Japonia, Norwegia i Islandia dążyły do zniesienia zakazu połowów wielorybów. Wielorybnicy co roku zabijają setki wielorybów pod pretekstem badań naukowych. Ich ofiarami padają zwykle płetwale karłowate, humbaki i finwale.
Ostatecznie 62. spotkanie IWC zakończyło się fiaskiem. Delegacje zostały zastraszone przez Japonię, która zagroziła, że jeśli nie będzie mogła polować na wieloryby, a robi to m.in. z powodów kulinarnych, to wystąpi z IWC. Pomimo więc obowiązującego od 1986 r. moratorium na komercyjne połowy wielorybów, kraje wielorybnicze – Japonia, Islandia, Norwegia – będą mogły w ciągu najbliższych pięciu lat zabić ok. 1500 wielorybów. Warto wspomnieć, że owo moratorium pozwoliło uratować od wybicia sześć gatunków wielorybów, na które polowano przemysłowo przez półtora wieku, pozwoliło natomiast kontynuować polowania tym trzem krajom, wbrew międzynarodowej opinii.
Szczegółowe informacje na www.whales.org
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

