logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
30.06.2025
Tematy: Wydarzenia, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci



Wielkie emocje, aktywność fizyczna i promocja zdrowego stylu życia. Tak można podsumować finał ogólnopolskiego konkursu „Sportowe wyzwanie Chrumasa”, który odbył się w Centrum Sportowym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wydarzenie to część „Programu dla szkół”, realizowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Jego celem jest zachęcenie dzieci do zdrowego odżywiania oraz aktywności fizycznej.

Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych biorących udział w „Programie dla szkół”. Zadaniem było nagranie krótkich filmików pokazujących, jak łączą codzienną aktywność fizyczną ze zdrowym odżywianiem. Spośród ponad 100 zgłoszeń jury wybrało 12 najlepszych, a internauci wskazali finałową szóstkę.

– Nagrody, wielki trening z mistrzami olimpijskimi (…). Miejmy nadzieję, że przekonają jeszcze bardziej dzieci do zdrowego odżywiania – podkreślił Witold Wierzbiński, Dyrektor Departamentu Rozwoju Rynku KOWR.

Trening z mistrzami

Wielki finał rozpoczął się konferencją prasową z udziałem ekspertów. Następnie na boisko wkroczyły drużyny z sześciu szkół, które rywalizowały pod czujnym okiem ambasadorów konkursu: biathlonistki Magdy Grzywy, tyczkarki Moniki Pyrek i skoczka o tyczce Pawła Wojciechowskiego.

– Niesamowite emocje, dzieciaki wykazały pełne zaangażowanie i ogromną energię nie do spożycia. Widać, że na pewno stosowały się do zaleceń „Programu dla szkół”. Sport i dobre żywienie to przepis na szczęście i sprawne życie – komentowała Monika Pyrek, wielokrotna medalistka mistrzostw świata, Europy i Polski w skoku o tyczce.

– Dzieciaki miały okazję spróbować wielu różnych dyscyplin sportowych, spędzić ten dzień aktywnie, ale także spróbować dobrych i zdrowych przekąsek oraz posiłków. Wszystko to, czego dzieci dzisiaj potrzebują – dodała Magda Grzywa, medalistka mistrzostw świata juniorów i olimpijka.

Skok po nagrodę

Laureatami tegorocznej edycji zostali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 14 im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie. Film „Skaczemy po formę z ZS12” autorstwa Liliany Golan, Aleksandry Piekarskiej, Olgi Madejczyk, Zofii Boguszewskiej i Alicji Zielińskiej zdobył największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym.

Nagrody wręczył Dyrektor Generalny KOWR Henryk Smolarz, a na wszystkich uczestników czekały medale, dyplomy i upominki związane z Programem.

„Program dla szkół” w liczbach

W II semestrze roku szkolnego 2024/2025 w komponencie owocowo-warzywnym uczestniczyło ok. 1,8 mln dzieci z 11,7 tys. szkół, a w mlecznym – również 1,8 mln uczniów z 11,9 tys. placówek. Hasło „Jedzcie zdrowo!” to nie tylko motto programu, ale rzeczywisty kierunek działania, który realnie wpływa na nawyki żywieniowe najmłodszych.

Za organizację, promocję i film z wydarzenia odpowiadał zespół Fabryki Komunikacji Społecznej.

oprac. Karolina Sendal

 

zdrowie aktywność fizyczna sport wyzwanie chrumasa chrumas sportowe wyzwanie chrumasa KOWR program dla szkół krajowy ośrodek wsparcia rolnictwa mistrz olimpijski monika pyrek magda grzywa paweł wojciechowski zdrowe odżywianie


Nazwa wydarzenia:
Sportowe wyzwanie Chrumasa
Czas:
2025.6.24
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
KOWR





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek