Wielka Brytania nie dla wszystkich szczęśliwa
Nie wszyscy mieszkający w Wielkiej Brytanii żyją w takich warunkach, które określić by można jako normalne w krajach europejskich.
Poniżana pomoc domowa, robotnicy rolni śpiący jeden obok drugiego w ciasnym pomieszczeniu, smutna nastolatka siedząca na łóżku, wykorzystywana w sposób, którego łatwo się domyśleć – to tylko kilka przykładów współczesnego niewolnictwa przedstawionych w spocie organizacji Home Office. Alarmuje on, że handel ludźmi i inne warianty niewolnictwa nie występują tylko i wyłącznie w krajach biednych. Dotyczy ono w coraz większym stopniu Wielkiej Brytanii. Puentą filmu jest zdanie „Slavery is closer than you think” (“Niewolnictwo jest bliżej niż ci się wydaje”) – osobą wykorzystującą pracę innych może być np. sąsiadka, której nikt o nic nie podejrzewa. Nadawca kampanii zachęca do odwiedzenia strony modernslavery.co.uk, gdzie przekazane są informacje na temat problemu i sposoby pozwalające na złapanie winnych.
Spot zrealizowany został przez agencję Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R z Wielkiej Brytanii.
Anna Cieciera
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy