Większa stawka czy życie?
Czternaście zakrytych kart to ważne momenty w życiu hazardzisty, których – zajęty grą – nie zauważył.
Od 2011 roku Ministerstwo Zdrowia prowincji Quebec w Kanadzie prowadzi kampanię informacyjną o uzależnieniu od hazardu. W styczniu 2012 roku promowały ją dwie kreacje przypominające odbiorcom o istnieniu ośrodka pomocy Gambling Help and Referral. Reklamy przedstawiają szesnaście kart ułożonych w czterech rzędach. Dwie z nich – pierwsza i ostatnia – są odsłonięte, reszta leży grzbietem do góry. Zamiast figur na poszczególnych kartach są zdjęcia przedstawiające ważne momenty z rodzinnego albumu. Czternastu z nich zajęty grą ojciec/mąż/brat lub zajęta grą matka/żona/siostra – nie zauważyli. Hasło kampanii jest równocześnie pytaniem skierowanym do hazardzisty: „How many moments are you willing to lose?” (Ile chwil jesteś skłonny stracić?). Przekaz jest czytelny: zakryte karty to ulotne i niepowtarzalne chwile, które przegrały z nałogiem.
Celem kampanii jest poruszenie problemu hazardu na forum publicznym i uświadomienie odbiorcom negatywnych konsekwencji nałogu.
Antyhazardowa kampania Ministerstwa Zdrowia Quebeku prowadzona była kilka miesięcy później również za pośrednictwem spotów radiowych i telewizyjnych.
Magdalena Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy