Większa stawka czy życie?
Czternaście zakrytych kart to ważne momenty w życiu hazardzisty, których – zajęty grą – nie zauważył.
Od 2011 roku Ministerstwo Zdrowia prowincji Quebec w Kanadzie prowadzi kampanię informacyjną o uzależnieniu od hazardu. W styczniu 2012 roku promowały ją dwie kreacje przypominające odbiorcom o istnieniu ośrodka pomocy Gambling Help and Referral. Reklamy przedstawiają szesnaście kart ułożonych w czterech rzędach. Dwie z nich – pierwsza i ostatnia – są odsłonięte, reszta leży grzbietem do góry. Zamiast figur na poszczególnych kartach są zdjęcia przedstawiające ważne momenty z rodzinnego albumu. Czternastu z nich zajęty grą ojciec/mąż/brat lub zajęta grą matka/żona/siostra – nie zauważyli. Hasło kampanii jest równocześnie pytaniem skierowanym do hazardzisty: „How many moments are you willing to lose?” (Ile chwil jesteś skłonny stracić?). Przekaz jest czytelny: zakryte karty to ulotne i niepowtarzalne chwile, które przegrały z nałogiem.
Celem kampanii jest poruszenie problemu hazardu na forum publicznym i uświadomienie odbiorcom negatywnych konsekwencji nałogu.
Antyhazardowa kampania Ministerstwa Zdrowia Quebeku prowadzona była kilka miesięcy później również za pośrednictwem spotów radiowych i telewizyjnych.
Magdalena Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem