Wiedzieć, żeby zrozumieć
Uważnie obserwuje ruchy własnych palców, kiwa się zarówno siedząc jak i stojąc w autobusie, wymachuje nogą – nietypowe zachowanie chłopca może przyciągać uwagę współpasażerów. Spot ma pokazać, jak wygląda codzienność dziecka z autyzmem wśród osób, które oceniają jego zachowanie, nie znając istoty zaburzenia.
Tysiące miejsc w Polsce rozświetli się kolorem niebieskim w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu,
2 kwietnia. Fundacja JiM po raz kolejny organizuje kampanię społeczną "Polska na niebiesko", w tym roku pod hasłem: "Autyzm. Poznaj zanim ocenisz". W Warszawie zaświecą m.in. Złote Tarasy. Co roku świeci też Pałac Prezydencki. W Łodzi na niebiesko rozbłyśnie m.in. Manufaktura, jedno z największych w Polsce centrów handlowo-rozrywkowych. Do akcji przyłączają się szkoły, przedszkola, fundacje, stowarzyszenia, instytucje publiczne oraz firmy, gdzie będą organizowane otwarte imprezy, występy i zabawy. Niebieski to kolor solidarności z osobami z autyzmem.
Nowością tegorocznej edycji są 22 punkty informacyjne prowadzone przez rodziców, ulokowane w miejscach wydarzeń związanych z akcją. Są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat autyzmu, m.in. osób, które mają wątpliwości, czy ich dziecko może mieć autyzm. W punktach dowiedzą się np. jakie są najczęstsze objawy tego zaburzenia, jak się je diagnozuje, gdzie należy zwrócić się o pomoc. Mapa wydarzeń oraz lista punktów konsultacyjnych znajduje się na stronie internetowej.
Częścią kampanii jest także film, który będzie emitowany od 20 marca na głównych kanałach TVP (TVP1, TVP2, TVP Info oraz TVP Kultura). W największych miastach w Polsce będzie można też spotkać akcyjne billboardy i plakaty, które pokażą, jak można się pomylić niesłusznie oceniając dzieci z autyzmem. Oprócz tradycyjnych plakatów pojawią się również przygotowane w technologii druku soczewkowego, dzięki któremu w zależności od kąta patrzenia widać inny obraz – chłopca z grymasem na twarzy sugerującym zdenerwowanie, bez żadnego napisu, ani logotypu oraz wizerunek tego samego, ale zasmuconego dziecka, opatrzony hasłem akcji "Autyzm. Poznaj, zanim ocenisz.".
Fundacja prowadzi bezpłatną Klinikę JiM (diagnoza i terapia autyzmu dla dzieci), która ma pod opieką 1000 dzieci, Przedszkole oraz Szkoły JiM: podstawową, gimnazjum i szkołę przysposabiającą do pracy. Łączy blisko 3000 rodziców dzieci z autyzmem w Kluby Rodziców JiM, a także organizuje kampanie społeczne.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie