Ilustrację domku przykrytego czapą śniegu, z którego okien sączy się ciepłe pomarańczowe światło, zatytułowana „Hope Sweet Hope” („Nadzieja słodka nadzieja”) (parafraza Home, swet home) Michael Schwab z agencji The Martin Agency (USA) wykonał inspirując się ideą Hope Lodge – tymczasowego domu dla chorych na raka, którym American Cancer Society z Atlanty oferuje darmowe zakwaterowanie i domową atmosferę, gdy na czas leczenia przebywają daleko poza domem.
American Cancer Society zaangażowało do walki z rakiem środowisko muzyków i artystów, czego owocem jest trwająca od września tego roku kampania „The Movement For More Birthdays” („Ruch na rzecz Wielu Urodzin”) , którą można śledzić na stronie morebirthdays.com. Artyści i muzycy oferują swój talent i kreatywność, tworząc dzieła inspirowane działalnością stowarzyszenia.
Sklep internetowy oferuje np. papier dekoracyjny z kolorowymi autami. Artystka Julia Roth zrobiła go z myślą o wolontariuszach, którzy bezpłatnie dowożą pacjentów na leczenie. Można tu za kilka dolarów kupić i ofiarować ciekawy plakat lub e-kartkę komuś, kto choruje na raka, kto go pokonał albo pomaga innym walczyć z chorobą. Każda z 11 milionów osób, która obchodzi w tym roku pierwsze lub kolejne urodziny bez raka może zapalić nietypową, internetową świeczkę urodzinową stylizowaną na logo stowarzyszenia i napisać, czym dla niej są tegoroczne urodziny.
Plakat „Generations” („Pokolenia”) z kwitnącym drzewem genealogicznym autorstwa Dana Funderburgha zwraca uwagę na to, jak ważne w chorobie jest wsparcie najbliższej rodziny. Wszystkim kobietom, które przeżyły dzięki badaniom przesiewowym pod kątem nowotworu piersi dedykowana jest grafika Kari Moden „Silhuettes of Hope” („Sylwetki nadziei”), przedstawiająca nakładające się na siebie ciała kobiet, których włosy i piersi zdobią kolory charakterystyczne dla tomografii komputerowej. Plakat-układanka z klocków – „Breath Deep” („Oddychaj głęboko”) inspirowany faktem, że w 70 % stanów obowiązuje zakaz palenia w miejscach publicznych, jest ukłonem w stronę upowszechniania przez American Cancer Society przepisów antynikotynowych w całych Stanach Zjednoczonych.
Kampanii towarzyszy hasło: „A world with less cancer is a world with more birtdays” („Świat, w którym jest mniej raka to świat, w którym jest więcej urodzin”). Każda kolejna wygrana z rakiem jest okazją do świętowania i taką też atmosferę tworzy kampania.
M. Danielewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów